י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
העולם עוקב בדאגה ומאיים

ארה"ב: "אם רוסיה תשלח כוחות לאוקראינה, תהיה תגובה מהירה וחמורה"

בעולם עוקבים בדאגה ובחרדה אחר המתרחש בגבול רוסיה ואוקראינה וחוששים כי המתקפה מצד רוסיה היא עניין של זמן ומנסים באיומים למנוע את הפלישה שתגבה מן הסתם הרוגים רבים חפים מפשע. ארצות הברית מנסה להיות המבוגרת האחראית וממשיכה לאיים על הנשיא פוטין 

ארה"ב: "אם רוסיה תשלח כוחות לאוקראינה, תהיה תגובה מהירה וחמורה"
ולדימיר פוטין וג'ו ביידן צילום: דוברות הקרמלין

מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן מזהיר כי תהיה תגובה "מהירה וחמורה" מצד ארצות הברית ובעלות בריתה אם רוסיה תשלח כוחות צבא לאוקראינה.

האזהרות של בלינקן ששוגרו ממקום ביקורו בברלין בירת גרמניה, נראו כמאמץ נוסף לנקות כל פרשנות לגבי עמדת ארה"ב ובעלות בריתה בנאט"ו, לאחר שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ספג ביקורת חריפה על כך ש"פלישה מינורית" של רוסיה לאוקראינה תגרור תגובה חלשה. "אם כוחות צבא רוסיים יעברו את הגבול האוקראיני ויבצעו פעולות תוקפנות חדשות נגד אוקראינה, זה יזכה לתגובה מהירה, חמורה ומאוחדת מצד ארצות הברית ובעלות בריתנו ושותפותינו", אמר בלינקן לכתבים.

דיפלומטים מארה"ב ומאירופה מבקשים להקרין חזית מאוחדת נגד רוסיה בשל החשש שהיא מתכננת פלישה לאוקראינה. רוסיה הציבה כ-100,000 חיילים ליד אוקראינה, וביידן אמר ביום רביעי שהוא חושב שמוסקבה תפלוש. הוא הזהיר את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי רוסיה תשלם מחיר יקר וניתוק אפשרי ממערכת הבנקאות העולמית אם היא תפלוש.

על רקע הדברים, בלינקן קיים שיחות אתמול (חמישי) עם דיפלומטים מגרמניה, צרפת ובריטניה. יום קודם לכן הוא פגש את נשיא אוקראינה בקייב כדי לדון בדבר האיום המרחף על ארצו.

רוסיה הכחישה שהיא מתכננת פלישה, ובתמורה האשימה את המערב ביום חמישי "בתכנון פרובוקציות" באוקראינה, תוך שהיא מציינת את משלוח הנשק לאוקראינה על ידי מטוסי תובלה צבאיים בריטיים בימים האחרונים.

דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, טענה כי הדיבורים האוקראינים והמערביים על מתקפה רוסית קרובה הם "כיסוי לביצוע פרובוקציות בקנה מידה גדול משלהן, כולל אלה בעלות אופי צבאי".

ארצות הברית אנתוני בלינקן אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד