ח' סיון התשפ"ד
14.06.2024
2 מגפות ומלחמות

גברת קליין הלכה לעולמה בגיל 114

אישה יהודייה נשאה במשך שבעה חודשים את התואר 'האדם המבוגר ביותר בקנדה', אך למרבה הצער היא הלכה לעולמה ב-13 בינואר וזכורה בזכות הגישה החיובית לחיים והשמחה שתמיד שרתה על פניה

גברת קליין הלכה לעולמה בגיל 114
ידיים צילום: pixabay

ססיל קליין, שבפטירתה ב-13 בינואר בגיל 114 הייתה האדם המבוגר ביותר שחי בקנדה למשך שבעה חודשים, תיזכר לטוב בזכות הגישה החיובית והשמחה שלה לחיים.

קליין ילידת מונטריאול נפטרה בשלווה במרכז גריאטרי לאחר שעברה שתי מגיפות, הראשונה הייתה השפעת הספרדית של 1918, והנוכחית. כולל שתי מלחמות עולם.

למרות שהיא הורידה קצב אחרי גיל 110, בני משפחה וחברים אמרו לאתר Cleveland Jewish News, כי קליין שמרה על הצמא שלה ללמידה ולחוויות חדשות, את הנחישות שלה להמשיך פיזית, ואת האישיות החמה והאדיבה שלה עד שנותיה האחרונות.

ססיל נולדה ב-15 ביוני 1907, היא התחתנה עם ארווין קליין יליד ישראל בשנת 1932 ונולדו להם שלושה ילדים. היא עבדה בחברת תרופות שבבעלותו.

"במהלך מלחמת העולם השנייה הם ייצרו והעבירו תרופות לבתי חולים במונטריאול במכונית המושבתת שלהם", אמרה הבת הבכורה הרייט נוסבאום לאתר CJN. החברה נמכרה בשנות ה-40 לענקית תרופות קנדית.

ססיל הייתה מתנדבת קהילתית פעילה לאורך כל חייה, ופעלה בזמן מגיפת השפעת הספרדית לגייס כסף עם אביה עבור בית החולים היהודי שנפתח ב-1934.

לאחר שבעלה נפטר ב-1999, קליין המשיכה לטייל וללמוד. היא יצאה להפלגות לאלסקה ומקסיקו כשהייתה בת 102 ו-103, היא קראה עיתונים עד גיל 111 ועשתה זאת ללא משקפיים.

בגיל 103 היא שברה את הירך ועברה ניתוח. אמרו לה שאולי היא לא תוכל לצעוד שוב, אך קליין חזרה לצעוד על רגליה, אחד הסיפורים האהובים על חברת המשפחה רוזמרי שטיינברג על קליין היה הזמן שבו קנתה שעון חדש באמצע שנות ה-90 לחייה והתעקשה על אחריות ל-10 שנים. "היא בהחלט צדקה והחזיקה מעמד עם השעון".

קליין הותירה אחריה שלושה ילדים הרייט, לואיז וארנולד, שמונה נכדים, 18 נינים וחמישה בני נינים.

האישה המבוגרת בעולם קשישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד