כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
השיעור פורסם

מורה סיפרה בדיחה על יהודים בתנורים, מורה אחר התלבש כמו היטלר

שתי תקריות אנטישמיות התרחשו במוסדות חינוך מקסיקניים בימים האחרונים, באחת מהן מורה התלבש כמו אדולף היטלר, תוך שהוא נושא בובה של הדיקטטור, מורה נוסף סיפר בדיחה על היטלר ותנורים

מורה סיפרה בדיחה על יהודים בתנורים, מורה אחר התלבש כמו היטלר
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pexels

"מה ההבדל בין פיצה ליהודי? פיצה לא צורחת כשהיא מוכנסת לתנור", כך התבדחה מורה העונה לשם איירין גרסיה מנדז, בפני הכיתה שלה במרכז ללימודים גבוהים במקסיקו סיטי של אוניברסיטת סן אנג'ל בשבוע שעבר.

סרטון של שיעור הזום המחריד, שותף באינטרנט על ידי מגישת פודקאסט במקסיקו, עדינה חמלינסקי והארגון הלא ממשלתי Stop Antisemitism.

בהקלטה שפורסמה, ניתן לראות כמה תלמידים צוחקים מהבדיחה של מנדז. הסטודנט היחיד שמחה על הבדיחה, הייתה סטודנטית יהודייה כך דווחו כלי תקשורת מקומיים.

"הבדיחה שלך בטעם רע מדי", אמרה התלמידה למנדז לפי האתר אנלייס ג'ודיו (Enlace Judio). "כן, ואני אומר לך את האמת כיהודיה, אני מוצאת את הבדיחה שלך בטעם רע מדי". עוד הבהירה התלמידה: "אני הולכת לפרוש מהכיתה שלך".

שניות לאחר מכן המורה ניסתה להצדיק את הסיבה לבדיחה שלה, אבל הילדה כבר התנתקה מהזום, "אנחנו היהודים רגילים לאנטישמיות על כל צורותיה. אבל יש סצנות שבגלל שהן כל יום קורות, נהיה לנו עור של ברווז", צייצה חלמינסקי. "הסרטון הזה גרם לי לבכות מזעם וכעס. כי זה לא בדיחה". המורה פוטרה על ידי המוסד לאחר הפצת הסרטון.

"יש לראות בהצהרותיה הפוגעניות כהשקפותיה האישיות ואינן משקפות את הערכים המוסדיים שלנו", נמסר מטעם בית הספר, "אנו מציעים התנצלות לסטודנטים, לבוגרים, לפרופסורים, כמו גם לקהילה היהודית ולכל האנשים שנפגעו מההערות הלא מקובלות הללו".

גם הרקטור והמנהל הכללי של האוניברסיטה, אלונסו גררו ארטאגה, הדגיש כי "ההערות שהשמיע הפרופסור אינן משקפות את עמדתה של המוסד CESSA".

בחשבון הטוויטר הרשמי של המוסד CESSA, דווח כי המורה פוטרה מיד מתפקידיה, ולכן "היא אינה מספקת יותר שירותים למוסד החינוכי".

מורה ותלמידים אדולף היטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד