י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
צוותים אמריקאים עזבו

בריטניה מזהירה כי שיחות הגרעין עם איראן "מתקרבות למבוי סתום"

השיחות להחייאת הסכם הגרעין משנת 2015 בין מעצמות המערב לאיראן מתקרבות למבוי סתום מסוכן, כך אמרה שרת החוץ הבריטית, ליז טרוס

בריטניה מזהירה כי שיחות הגרעין עם איראן "מתקרבות למבוי סתום"
ארה"ב איראן ואירופה צילום: Pixabay

"המשא ומתן הזה וההתקדמות לא מהיר מספיק. אנחנו ממשיכים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם בעלות בריתנו, אבל המשא ומתן מגיע למבוי סתום מסוכן", אמרה שרת החוץ הבריטית, ליז טרוס, לפרלמנט הבריטי.

ההצהרה של שרת החוץ הבריטית מגיעה אחרי שנראה כי צוות המשא ומתן האמריקני לא היה מאורגן, את בעקבות שכמה אנשי צוות אמריקאים עזבו את השיחות.

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי מקורות המקורבים לצוות המשא ומתן האמריקני הצהירו כי ריצ'רד ניפיו, אדריכל של סנקציות כלכליות קודמות על איראן, ושני חברים נוספים בצוות עזבו עקב חילוקי דעות על העמדה הרכה של השליח המיוחד רוברט מאלי כלפי טהראן במשא ומתן הנוכחי.

"איראן צריכה כעת לבחור אם היא רוצה לסיים הסכם או להיות אחראית לקריסת השיחות לגבי הסכם הגרעין ואם ההסכם יקרוס, כל האפשרויות על השולחן", אמרה טרוס לפרלמנט.

ארצות הברית ובעלות בריתה האירופיות נמצאות בשיחות מאז תחילת דצמבר האחרון כי הזמן אוזל להסכם עם איראן, אשר מעשירה במהירות אורניום ומתקרבת ליכולת פצצה גרעינית. עם זאת, הם לא קבעו מועדים כלשהם.

בנוסף, דיווחים מאיראן טוענים כי אכיפת הסנקציות האמריקאיות על איראן נחלשה. אחת הסוגיות שגרמו למחלוקת בצוות האמריקני, היא באיזה עוצמת תקיפות יש לאכוף את הסנקציות הקיימות, מכיוון שאיראן מדווחת על עלייה משמעותית בייצוא הנפט שלה לסין. הסוגיה האחרת היא האם לסיים את המשא ומתן בזמן שאיראן גוררת אותו, וזאת בזמן שתוכנית הגרעין שלה מתקדמת, כך אמרו ל'וול סטריט ג'ורנל' האנשים שמכירים את המשא ומתן מבפנים.

הסכם הגרעין האיראני בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד