כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
"השחיתו עבודות שלי"

כך גילה הצלם הגרמני שהשואה אינה בדייה

לואיג'י טוסקנו, צלם בן 49, יליד גרמניה, הוזמן לישראל ליום השואה הבינלאומי וסיפר איך גילה כי הסיפורים על השואה שהוא שמע בבית הספר - אכן התרחשו. וגם, איך מגיבים לו כשאנטישמיים משחיתים ציורים שלו

כך גילה הצלם הגרמני שהשואה אינה בדייה
אילוסטרציה צילום: unsplash

לואיג'י טוסקנו, צלם גרמני השוהה כעת בישראל, סיפר כי אנטישמיים באוקראינה ובווינה ציירו צלבי קרס על התמונות שהוא צילם, וקרעו פנים של ניצולי שואה מהתמונות.

לואיג'י, בן 49, נוהג לצלם ניצולי שואה ברחבי העולם, ומציג את התערוכה שלו בהרבה מקומות בעולם. כעת הוא הוזמן על ידי הקונגרס היהודי העולמי, להשתתף בכנס שהם עושים בירושלים לכבוד יום השואה הבינלאומי.

לואיג'י, שצילם כבר מעל 400 ניצולי שואה, תיאר את התחושות שלו בעת המפגש איתם. "בפעמים הראשונות בקושי דיברתי", סיפר בראיון ל'הארץ', "מאוד התרגשתי והתביישתי. אבל יש גם רגעים מרגשים. העניין שלי עם השואה התחיל קודם. כשהייתי בן 18 נסעתי בפעם הראשונה לאושוויץ".

לדבריו, "בבית הספר דיברו איתנו על השואה ועל המלחמה, ואני לא יכולתי להאמין. אז החלטתי לנסוע לאושוויץ מתוך מחשבה קצת נאיבית שמישהו שם יסביר לי מה באמת קרה. כמו שאתם מדמיינים, כשהגעתי לשם לא היה שם אף אחד שידבר איתי. במקום זה מצאתי את עצמי עומד מול הר של נעליים של ילדים. הייתי המום. וזו היתה נקודה מאוד משמעותית בחיי, שממש עיצבה אותי ואת הערכים שלי לכיוון של… חירות, אחווה ושוויון".

כשנשאל האם הניצולים היהודים שונים מהאחרים - הוא השיב: "ההבדל המשמעותי, אני חושב, ואני לא איזה מומחה, הוא שהיהודים ידעו שהם הולכים למות. לפחות חשבו כך. עם עובדי הכפייה, למשל, המוות היה פחות ודאי. היתה להם יותר תקווה".

כשסיפר על השחתת התמונות שלו באוקראינה ובווינה, הוא הוסיף: "לי זה עשה ממש רע, אבל תמיד כשזה קורה יש מצולמים שמתקשרים אליי ואומרים לי, לואיג'י, שלא תרים ידיים. אז מה אני יכול להגיד להם? אני חייב להמשיך".

צלם גרמניה השואה צלבי קרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד