כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
מכה על מכה

יונתן פולארד מתחנן: "זקוק לתפילות שלכם"

אסתר פולארד, רעייתו של יונתן פולארד מתמודדת עם מחלת הסרטן, ולאחרונה אף נדבקה בקורונה | היא אושפזה בבית חולים לאחר הדרדרות במצבה, כעת מתחנן בעלה יונתן, "התפללו לרפואת אסתר" | שמה לתפילה: אסתר יוכבד בת רייזל ברכה

יונתן פולארד מתחנן: "זקוק לתפילות שלכם"
יונתן פולארד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אסתר פולארד רעייתו של יונתן, מאושפזת בבית החולים הדסה, במצב קשה. היא סובלת ממחלה קשה ובנוסף נדבקה בקורונה. מצבה הידרדר ביום שבת והיא הועברה למחלקת טיפול נמרץ קורונה. שמה לתפילה: אסתר יוכבד בת רייזל ברכה.

יונתן פולארד פנה לציבור הישראלי "נא בקשו רחמי שמים עבור אשתו היקרה אסתר יוכבד בת רייזל ברכה תחי בתושח"י מאושפזת משבת במח' קורונה טיפול נמרץ, מצבה ב"ה התייצב אך זקוקה מאוד לתפילתנו תזכו למצוות".

ההיסטוריה בקצרה:

פולארד בן ה-61, שעבד באגף המודיעין של הצי האמריקני בוושינגטון, גילה במהלך עבודתו שגורמים מסוימים במערך הביטחון הלאומי בארצות הברית, מונעים במכוון מישראל מידע חיוני.

הוא סבר שאי העברת המידע מעמידה חיי ישראלים בסכנה, לפיכך החל להדליף אותו לישראל. כשנתפס, ישראל לא הודתה בכך שהוא סוכן שלה, אולם מימנה את עורכי דינו. לאחר מכן הודתה בכך.

בינואר 1996 העניק לפולארד שר הפנים, חיים רמון אזרחות ישראלית, בעקבות החלטת השר הקודם, אהוד ברק.

פולארד נידון למאסר עולם, אותו ריצה מאז נובמבר 1985. העונש שפולארד קיבל הפתיע והיה יותר משדרשה התביעה. במהלך השנים נעשו ניסיונות רבים מצד ראשי ממשלות ישראל לשכנע את הנשיאים האמריקניים לחון את פולארד, אך הדבר לא צלח. גם הפניות לנשיא אובמה בבקשה להעניק חנינה לפולארד, לא נענו.

ב-27 ביולי 2015 החליטה ועדת השחרורים האמריקאית כי פולארד ישוחרר מהכלא ב-20 בנובמבר, כאשר יסיים לרצות 30 שנה‏, זאת ללא כל מעורבות פוליטית.

גם לאחר השחרור הוא הושאר עוד 5 שנים תחת מעקב צמוד, היה אסור לו לעזוב את ניו יורק, ובכלל איסור יציאה מארצות הברית. בנוסף היה עליו לשהות ב"מעצר בית" כל ערב, כשהמדינה יכולה להיכנס לו למחשבו האישי בכל עת, ובכל 5 השנים הוא היה תחת מעקב צמוד של מתקן GPS. בנובמבר 2020 הוסרו ההגבלות באופן סופי לאחר שאף גורם רשמי לא ביקש להאריכן.

יונתן פולארד אסתר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד