כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
הוועדה סיימה את עבודתה

אלו שלושת המועמדים לתפקיד היועמ"ש הבא

אחרי שמונה ישיבות, ועדת האיתור למשרת היועץ המשפטי לממשלה סיימה הערב את עבודתה | הוועדה המליצה על 3 שמות לתפקיד היועמ"ש | אלו השמות והמועמדת המובילה

אלו שלושת המועמדים לתפקיד היועמ"ש הבא
משרד המשפטים צילום: יוסי זמיר//פלאש 90

ועדת האיתור למשרת היועץ המשפטי לממשלה, בראשות נשיא בית המשפט העליון (בדימוס) השופט אשר גרוניס, קבעה את רשימת שלושת המועמדים לתפקיד. זאת בתום כחודש וחצי של פעילות מיון רשימה של תשעה מועמדים שהוגשה לוועדה.

הוועדה קיימה שמונה ישיבות בהן, בין היתר, ראיינה את המועמדים ולאחר שיקול, עיון ודיון, הוועדה העבירה לראש הממשלה ולשר המשפטים את שמם של אלה על מנת שהממשלה תבחר מתוכם את היועץ המשפטי לממשלה: עו"ד איתי אופיר, עו"ד גלי בהרב-מיארה וד"ר רועי שיינדורף. יו"ר הוועדה הודה לחברי הוועדה על עבודתם.

הוועדה, בה חברים גם עו"ד תמי אולמן, ח"כ צבי האוזר, מר דן מרידור ופרופ' רון שפירא, סיימה היום את תפקידה. כעת, צפוי שר המשפטים גדעון סער להמליץ לממשלה על אחד המועמדים. הערכה הערב כי סער ימליץ על עו"ד גלי בהרב-מיארה והממשלה תאשר את מינויה ללא התנגדות. מיארה תעשה היסטוריה שכן היא תהיה האישה הראשונה בתפקיד.

היום (ראשון), לאחר 6 שנים סוערות, נפרד מתפקידו היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט. לרגל המאורע נשא מנדלבליט דברי פרידה בישיבת הממשלה שהתקיימה מוקדם יותר היום: "ממשלה שפועלת להחלשת שלטון החוק, פוגעת בציבור".

"לפני שש שנים פחות יומיים, נכנסתי לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה", פתח מנדלבליט את דברי הפרידה. "היועץ המשפטי לממשלה איננו נתון למרותו של איש, זולת האינטרס הציבורי בקיום החוק והמשפט. יש להישמר מכל ניסיון להחליש את מעמדו", התריע מנדלבליט.

לדבריו, הוא מסיים את תפקידו עם תובנות רבות על חשיבותו של שלטון החוק במדינה דמוקרטית, על חשיבותם של מוסדות החוק והמשפט, וגם על דברים שנדרש לשפר בעבודתם. "אני לא טוען חלילה שהכול מושלם. אבל יש תובנה אחת שכבר היום ארצה לשתף אותה בכם - וזו האחריות של הממשלה להבטחת שלטון החוק", אמר

עוד הוסיף, כי השמירה על שלטון החוק היא חלק "מהנאמנות הציבורית של חברי הממשלה", והסביר, כי כמי שמחויבים לראות לנגד עיניהם את האינטרסים הממלכתיים לפני האינטרסים הפוליטיים והאישיים שלהם.

"ממשלה שפועלת להחלשת שלטון החוק, או חלילה פועלת נגד שלטון החוק, פוגעת בציבור", הוסיף.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הוסיף בדבריו עקיצה מרומזת לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ואמר: "היו כאלה שניסו להציג את הפגיעה בשלטון החוק כמהלך אידיאולוגי, תחת הכותרת של "משילות", אבל פעם אחר פעם ראינו שמה שבאמת עמד מאחורי המהלכים הללו היה רצון לקדם אינטרסים אישיים, תוך פגיעה קשה בעיקרון הנאמנות הציבורית".

 

היועץ המשפטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד