א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
במידה והרוסים יפלשו

נאט"ו לא תשלח חיילים להילחם נגד רוסיה

מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, אמר כי קייב אינה חברה בהסכם הברית הצבאית, ולכן אינה מיישמת את "100 אחוז הערבות הביטחונית" במקרה של פלישה רוסית

נאט"ו לא תשלח חיילים להילחם נגד רוסיה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג הנורבגי, שלל ביום ראשון שהברית האטלנטית תשלח כוחות לשטח אוקראינה אם רוסיה תפתח במתקפה על המדינה, בטענה שקייב אינה חברה בהסכם הצבאי. כך דווח ה-BBC.

"אוקראינה היא לא בעלת ברית של נאט"ו", אמר סטולטנברג, והדגיש כי "הערובה הביטחונית של 100% לפיה מתקפה על בעלת ברית תגרום לתגובה של כלל הברית אינה חלה על קייב, אין לנו תוכניות לפרוס כוחות באוקראינה", אמר המזכ"ל. "יש הבדלים עצומים בין להיות חברה בנאט"ו לבין להיות בעלת ברית חזקה ובעלת ערך כמו אוקראינה, אין ספק בכך", אמר.

כשנשאל האם הוא מעלה על דעתו תרחיש כלשהו שבו נראה חיילי נאט"ו נלחמים באוקראינה נגד חיילים רוסים, ענה סטולטנברג שוב "לא". "אנחנו מתמקדים בהצעת תמיכה לאוקראינה. עוזרים לה לממש את זכותה להגנה עצמית. במקביל, אנחנו מעבירים את המסר לרוסיה שנטיל סנקציות חמורות אם היא תפעיל שוב כוח נגד אוקראינה".

"הפרדוקס הוא שפוטין נכנס לאוקראינה ב-2014 כי הם לא אהבו שנאט"ו יהיו קרובים לגבולותיהם. אבל ככל שהם הפכו לאגרסיביים יותר, כך התקרבו בעלות ברית של נאט"ו לגבולות ויגבירו את נוכחותן בחלק המזרחי", אמר המזכ"ל.

שרת החוץ הבריטית ליז טרוס התבטאה במונחים דומים, והכריזה כי "לא סביר מאוד שחיילים בריטים ייפרסו להילחם לצד כוחות אוקראינים במקרה של פלישה רוסית, וכי הדרך היא לוודא שהכוחות האוקראינים יקבלו את כל התמיכה שאנחנו יכולים לתת להם". היא גם אמרה ש"סבירות גבוהה שרוסיה מכינה מתקפה על שכנתה".

חיילים מלחמה נאט''ו אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד