א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
עמדה לימין בעלה

ברוך דיין האמת: ‏אסתר פולארד הלכה לעולמה

ברוך דיין האמת: בצער רב מגיעה הידיעה הבוקר על פטירתה של הגברת ‏אסתר פולארד ע"ה, רעייתו של של האסיר המשוחרר יונתן פולארד שיבל"א | התמודדה עם המחלה הקשה ואושפזה בתקופה האחרונה במצב קשה בעקבות הידבקות בקורונה | עמדה לימין בעלה בשעותיו הקשות והטובות כאחת

ברוך דיין האמת: ‏אסתר פולארד הלכה לעולמה
פלאש 90

ברוך דיין האמת: ‏אסתר פולארד, רעייתו של יונתן פולארד, הלכה לעולמה. משפחתו של יונתן פולארד מפרסמת הבוקר: "בצער רב וביגון קודר, המומים וכואבים אנו מצטערים להודיע על פטירתה של אסתר פולארד ע"ה, ההלוויה תתקיים היום בהר המנוחות בירושלים".

יונתן פולארד התחתן ב-1993 עם יהודיה קנדית בשם איילין זייץ, והיא שינתה את שמה לאסתר פולארד, היא תמכה בו מאד וניהלה מאבקים גדולים לשחרורו, לפני מספר שנים הוא שוחרר, ומאז שחרורו התגוררו יחד בשכונת רחביה בירושלים, עד לפטירתה הבוקר.

אתמול אושפזה אסתר פולארד, בבית החולים הדסה עין כרם במצב קשה לאחר שנדבקה בנגיף. המשפחה אף פרסמה כי ‏הציבור מתבקש להתפלל לרפואתה השלימה של אסתר יוכבד בת רייזל ברכה, לאחר שלפני כשבועיים אסתר שהתמודדה עם מחלת הסרטן נדבקה בקורונה וטופלה בשלב ראשון בבית בהמלצת הרופאים.

בעקבות התדרדרות במצבה היא אושפזה ויהונתן פנה בבקשה לציבור להתפלל לרפואתה השלימה, אך הלילה כאמור, אסתר הלכה לעולמה לאחר שנות סבל וייסורים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט הגיב לפטירתה: "הצטערתי לשמוע על פטירתה של אסתר פולארד, אישה שמסירותה ואהבתה ליונתן פולארד הפכו לסמל לעוצמה, לנחישות ולאמונה. יהי זכרה ברוך".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון ספד לאסתר פולארד ז"ל: "בוקר עצוב. אסתר פולארד ע"ה הייתה אישה מלאת אמונה ומסירות לעם ישראל, והעניקה אהבה ותקווה לבעלה בזמנים קשים. האמונה שלה הייתה אור גדול לכולנו. משפחת פולארד הגשימה את החלום והתגוררה בירושלים, עבורנו זו הייתה זכות והזדמנות ללמוד מקרוב על אהבת ישראל, זוגיות ואופטימיות נצחית. יהי זכרה ברוך".

מבית החולים הדסה נמסרה הידיעה הבאה: "המרכז הרפואי הדסה מודיע בצער על פטירתה של אסתר פולארד, לאחר שנאבקה במחלה קשה. בית החולים משתתף בצערה העמוק של המשפחה וצוות המערך הסוציאלי מלווה אותה בשעה זו".

יו"ר סיעת ארץ הקודש בקונגרס הציוני העולמי הרב פסח לרנר, ששימש כרבם של בני הזוג פולארד וליווה אותם במשך שלושים שנה, מסר הבוקר דברי הספד קצרים: "הלב של כולנו נשבר לשמע הבשורה המרה. אשת חיל מי ימצא, ויהונתן מצא אשה מיוחדת. אשה שהקדישה את חייה למען יהונתן. היא הקדישה את החיים שלה כפשוטו ממש: את הבריאות שלה, את הקריירה וההתפתחות האישית שלה למענו של יהונתן. 

אני יכול לומר בוודאות שיהונתן חי היום רק בזכות האהבה והתמיכה שאסתר נתנה לו. יהונתן חופשי היום בזכות המאמצים הבלתי פוסקים שאסתר הקדישה למענו. זו היא אשת חייל אמיתית. 

היא עשתה זאת מתוך שליחות ואמונה בלתי רגילה בקב"ה. אנחנו מתפללים לקב"ה שייתן ליהונתן חיזוק וכוחות להמשיך להתמודד. אני קורא לעם ישראל לבא ולתמוך בו בשעה קשה זו של הלוויה וניחום האבלים."

הלווייתה תצא בשעה 16:00 מבית ההספד 'קהילת ירושלים' בהר המנוחות.

ההיסטוריה בקצרה:

פולארד בן ה-61, שעבד באגף המודיעין של הצי האמריקני בוושינגטון, גילה במהלך עבודתו שגורמים מסוימים במערך הביטחון הלאומי בארצות הברית, מונעים במכוון מישראל מידע חיוני.

הוא סבר שאי העברת המידע מעמידה חיי ישראלים בסכנה, לפיכך החל להדליף אותו לישראל. כשנתפס, ישראל לא הודתה בכך שהוא סוכן שלה, אולם מימנה את עורכי דינו. לאחר מכן הודתה בכך.

בינואר 1996 העניק לפולארד שר הפנים, חיים רמון אזרחות ישראלית, בעקבות החלטת השר הקודם, אהוד ברק.

פולארד נידון למאסר עולם, אותו ריצה מאז נובמבר 1985. העונש שפולארד קיבל הפתיע והיה יותר משדרשה התביעה. במהלך השנים נעשו ניסיונות רבים מצד ראשי ממשלות ישראל לשכנע את הנשיאים האמריקניים לחון את פולארד, אך הדבר לא צלח. גם הפניות לנשיא אובמה בבקשה להעניק חנינה לפולארד, לא נענו.

ב-27 ביולי 2015 החליטה ועדת השחרורים האמריקאית כי פולארד ישוחרר מהכלא ב-20 בנובמבר, כאשר יסיים לרצות 30 שנה‏, זאת ללא כל מעורבות פוליטית.

גם לאחר השחרור הוא הושאר עוד 5 שנים תחת מעקב צמוד, היה אסור לו לעזוב את ניו יורק, ובכלל איסור יציאה מארצות הברית. בנוסף היה עליו לשהות ב"מעצר בית" כל ערב, כשהמדינה יכולה להיכנס לו למחשבו האישי בכל עת, ובכל 5 השנים הוא היה תחת מעקב צמוד של מתקן GPS. לפני כחודש הוסרו ההגבלות באופן סופי לאחר שאף גורם רשמי לא ביקש להאריכן.

אסתר פולארד יונתן פולארד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד