כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"בחנתי אותו וראיתי שהוא בקי"

‏שני שוחטים הוסמכו באיראן: "מזל טוב ק"ק אצפהאן"

שניים מתלמידיו של הרב יהודה גראמי, רבה הראשי של איראן, קיבלו ממנו כתב הסמכה לשחיטה. הרב מפליג בשבחם וממליץ לסמוך על שחיטתם שהיא כדת וכדין בתכלית ההידור

‏שני שוחטים הוסמכו באיראן: "מזל טוב ק"ק אצפהאן"
הרב גראמי עם השוחטים צילום: באדיבות המצלם

שני תלמידי הרב הראשי של איראן, הרב הראשי יהודה גראמי, הוסמכו על ידו לשוחטים וקיבלו תעודת שחיטה. הרב הראשי העריף עליהם שבחים רבים, ‏"אני מאחל הצלחה רבה בעבודת הקודש וזיכוי הרבים לתלמידים שלי".

רבה הראשי של איראן, הרב יהודה גראמי, בירך את שני השוחטים המוסמכים החדשים שהכתיר וכתב: "‏אני מאחל הצלחה רבה בעבודת הקודש וזיכוי הרבים לתלמידים שלי שלמה עאקליאן ובן חור שמיאן מאצפהאן שקבלו היום סמיכה ותעודת שחיטה ובדיקת בהמה ממני ומזל טוב לק״ק באצפהאן . חודש טוב ומבורך".

הרב גראמי פרסם את כתב ההסמכה המלא לשני הרבנים.

"וזאת תהיה לראיה ביד בן חור בן ראובן למשפחת שמיאן, ולשלמה בן נוריאל למשפחת עאקליאן, ממתא אצפהאן, אשר תהיתי על קנקנו באיזהו מקומן של זבחים בשולחן ערוך יורה דעה ומצאתיו בקי ‏בהלכות שחיטה וטרפות כיאה וכיאות".

הרב גראמי עם השוחטים החדשים.

"‏בחנתי אותו וראיתי שהוא בקי בהרגשת סכין ואפילו בפגימה דקה ‎מן הדקה והשחיז כמה ‏פעמים סכין פגום בפני והעמידם על מתכונתם להיות כשר לשחיטה לכתחילה, וגם שחט ‏בכשרות ברציפות כדת וכדין".

"‏לכן בשבטי ישורון ועדת מי מנה אודיע נאמנה שיש לו רשות וסמיכה לשחוט עופות ‏ובהמות ולבדוק אותן בכל מקום, ויכולים לסמוך על שחיטתו כעל שחיטת כל ‎שוחט ‏‏מומחה בישראל ובתנאי שיחזור על תלמודו מדי פעם כמו שראוי לכל שוחט, כמבואר ‏בבאר הגולה סימן א" בשם רבינו יונה ויראתו תהיה קודמת לחכמתו, ‏ועל זה באתי על החתום בתשעה ועשרים יום לחדש שבט שנת התשפ"ב לבריאת עולם".

"על החתום ‏הרב יהודה בן המרוחם שלמה למשפחת גראמי החונה פה מתא תהראן מדינת איראן".

הרב יהודה גראמי יהודים באיראן שוחטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד