כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"לחסן את היהודים"

ניאו-נאצים צעקו קריאות גנאי: שוטרים עמדו מהצד והגנו עליהם

יהודים השוהים בפלורידה שבארה"ב, נדהמו לגלות קבוצת ניאו נאצים שערכה צעדה, במהלכה קראו נאצות אנטישמיות בגנות היהודים | על פי עדי ראיה, הכוח המשטרתי שנכח במקום לא ניסה לעצור את השנאה

ניאו-נאצים צעקו קריאות גנאי: שוטרים עמדו מהצד והגנו עליהם
משטרה בניו יורק צילום: unsplash

בזמן שאלפי יהודים שוהים בפלורידה לחופשת אמצע החורף, רבים מהם נדהמו לראות קבוצת אנשים באורלנדו לובשים לבוש המזוהה עם הנאצים, נושאים דגלים מעוטרים בצלבי קרס ומצדיעים הצדעות נאציות.

הניאו-נאצים נראו ביותר ממקום אחד במהלך 24 השעות האחרונות של יום ראשון האחרון. מיקום אחד היה גשר בכביש 4 המהיר באורלנדו בין יציאה 68 ל-69. אלפי יהודים עברו מתחת לגשר זה כשהם רואים מעליהם את השנאה. כך דיווח אתר Yeshiva world news.

חלק מהקבוצה החזיקו שלטים עם הכיתוב "Vax the Jews" (לחסן את היהודים) והטרידו מכוניות חולפות, תוך הטחת השמצות אנטישמיות וכינויי גנאי. שלט אחד היה עם כיתוב "בוא נלך ברנדון", סלנג שמשמשת את תומכיו של הנשיא לשעבר טראמפ כדי ללגלג על הנשיא ביידן. על פי דיווחים רבים, מספר שוטרים היו בזירה אך לא עשו דבר - מה שאפשר לשנאה להשתולל בפלורידה תחת המושל רון דה-סנטיס ששואף להתמודד מול טראמפ על תפקיד מנהיג המפלגה הרפובליקנית.

עד ראיה כתב בטוויטר שהוא ראה במקום 11 ניידות משטרה ו-2 מסוקים, אבל הם אפשרו לשנאה להימשך, בתואנה של זכויות "התיקון הראשון" (חופש הביטוי).

בסופו של דבר, הקבוצה של כ-15 נאצים עזבה את המקום לאחר שהתעמתה עם קבוצה גדולה מהקהילה היהודית שהפגינה נגדם.

ניאו נאצים אנטישמיות בארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד