כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לקראת כינוס קבינט הקורונה

משנכנס אדר: נתונים מעודדים במיוחד - מדדי התחלואה בירידה

אחרי שבועות בהם הגיעו מדדי התחלואה לשיאים חדשים נראה כי החודש הנוכחי נפתח בירידה משמעותית, כאשר פחות מ-70 אלף מאומתים חדשים התגלו בבדיקות שנערכו אתמול • אחוז החיוביים יורד לצד סך החולים קשה המאושפזים בבתי החולים • הקבינט  יתכנס בשעות הצהריים

משנכנס אדר: נתונים מעודדים במיוחד - מדדי התחלואה בירידה
בדיקת קורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

משרד הבריאות מעדכן הבוקר (שלישי) את נתוני תחלואת הקורונה. מנין החולים קשים בבתי החולים בירידה פתאומית, והבוקר ירד המספר ל-1,084, זאת לעומת אתמול, אז עמד המספר על 1,099. מדובר בבשורה שמעניקה עוד מעט אוויר לבתי החולים העמוסים.

הסיבה לירידה, היא שיחרורם של חולים רבים, שהחלימו או שאינם נזקקים יותר לעזרת בתיה"ח. עם זאת, מנין החולים קשה-חדשים שהתווספו אתמול, עלה ל-231. לעת עתה, ישנם 247 חולים קשה אשר מחוברים למכשיר ההנשמה.

גם בגזרת המאומתים נצפית ירידה: 67 אלף מאומתים חדשים אובחנו אתמול, מתוך 256 אלף בדיקות שפוענחו. מדובר על קרוב ל-26% שהתגלו כחיוביים מסך כל הבדיקות.

לפי שעה, ישנם בישראל כ-425 אלף בנ"א המוגדרים 'חולים פעילים'. נוסף על כך, ישנם - 97 אלף בנ"א שנדרשים לשהות גם כן, בבידוד.

בשבעת הימים האחרונים הלכו לעולמם לא עלינו, 227 אנשים, כך על פי נתוני משרד הבריאות. 446 אלף איש אומתו, זאת מתוך קרוב למיליון שלוש מאות בדיקות שפוענחו.

מספר אנשי הצוות במערכת הבריאות אשר נדרשים בבידוד - יורד בהדרגתיות. לפי שעה, ישנם 7,170 אנשי צוות בבידוד.

מתוכם, קרוב לאלף הם רופאים, שחסרונם מורגש במיוחד, וכן 2,400 אחים ואחיות.

מקדם ההדבקה מוסיף לרדת הבוקר, והוא עומד על 0.92. משמעות הנתון היא, שמספר המאומתים יירד ויפחת, בתקווה שבסופו של דבר תכחד המגפה.

מספר הקורבנות מפרוץ הנגיף מתעדכן בעשרות נפטרים חדשים לא עלינו, ועולה ל-8,804.

בתוך כך, קבינט הקורונה יתכנס היום בצהריים (14:00), ובו יקבלו השרים תסקיר אודות התפשטות הזן החדש - BA2 - והשפעותיו, וכן בנוגע לעתידו של התו הירוק. לפי שעה, מסתמן כי מרבית השרים תומכים בשינוי התו, חלק בביטולו המלא, וחלק בהשארתו במקומות ספציפיים בלבד, כדוג' בתי אבות וכדו' 

עדכון קורונה יומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד