כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ברוך דיין האמת

אבל בחסידות: הנגיד תומך התורה הלך לעולמו

אבל בחצר חסידות באיאן עם פטירתו בטרם עת של הרה"ח הנגיד ר' יעקב לודמיר ז"ל מבעלי מאפיית מצות יהודה ומצות כרמל וחבר וועדת הנשיאות של חצר החסידות שהלך לעולמו לפנות בוקר לאחר שנות ייסורים בגיל 53. הלוויתו בצהריים מהקלויז להר המנוחות

אבל בחסידות: הנגיד תומך התורה הלך לעולמו
הרה"ח ר' יעקב לודמיר ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים מגיעה הבוקר הבשורה המעציבה על פטירתו של הנגיד הרה"ח ר' אליעזר יעקב לודמיר ז"ל חבר וועדת הנשיאות שע"י מרכז מוסדות באיאן ומבעלי מצות כרמל ומצות יהודה, שחלה ל"ע במחלה הנוראה, ולפנות בוקר השיב את נשמתו ליוצרה בגיל 53 למגינת לב בני משפחתו ואלפי חסידי באיאן.

המנוח ז"ל נולד בירושלים בי"ד אב תשכ"ח לאביו הרה"ח ר' שמעון לודמיר שליט"א מחשובי חסידי באיאן, ולאמו מרת אסתר ע"ה שנפטרה בצעירותה. בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת חיה ברכה שתחי' בתו של יבלחט"א הרה"ח ר' יחיאל דוד רייס מבני ברק.

קהל עדת חסידי באיאן באבל כבד עם פטירתו של הרב לודמיר שהיה איש חי ורב פעלים לתורה ולחסידות, ידיו רב לו בהקמת מוסדות התורה והחסד בחצר החסידות, הוא היה מעמודי התווך של החסידות, ממשפחת חסידים ואנשי מעשה, מיקירי ונאמני החצר, היה דבוק ומקושר בכל נימי נפשו באדמו"ר שליט"א מבאיאן, "גדולה האבדה ואין לה תמורה" אומרים בחסידות.

עם מורו ורבו הרבי מבאיאן. צילום: ארכיון

ר' יעקב סבל הרבה שנים ובחייו שיכל שניים מילדיו, בכל שנה היה לו חזקה והיה רוכש לאדמו"ר מבאיאן את ה ד' מינים לחג הסוכות, ביום הולדתו של הרבי לפני כמה שנים קנה לרבי תפילין חדשות ושימש כחבר נשיאות מרכז מוסדות באיאן. 

היה מבעלי מצות יהודה ומצות כרמל ופיזר מהונו לצדקה בצורה מיוחדת והכל בסתר ובהצנע לכת. כל אברך בחסידות שחיתן זכה לקבל ממנו מתנת יד הגונה בלב רחב. 

כמו כן היה ממייסדי מטבח החסד של חסידות באיאן "חסדי אי"ש" ע"ש הרה"ח רבי יעקב שפירא זצ"ל שהיה שותפו לעסקנות בבאיאן, הם הקימו ביחד את מרכז מוסדות באיאן לפני שנים רבות. 

מסע הלוויה תצא היום בשעה 12:00 בצהריים  מבית הלוויות שמגר בירושלים דרך ה'קלויז' הגדול של חסידי באיאן ברחוב מלכי ישראל להר המנוחות בירושלים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חסידות באיאן מצות יהודה לודמיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד