כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
עליית מחירים דרמטית

הכתבת הכלכלית פסימית: "הקרדיט הולך ואוזל"

הכתבת הכלכלית עמליה דואק מתייחסת למכתב "האיום" ששגרו שר האוצר ושרת הכלכלה ליבואנים והחברות שמעלים מחירים וטוענת כי מדובר במכתב "מביך" "שכן לממשלה אין באמת כדורים בתוך המחסנית" | על שתיקתו של בנט: "חושבת שהוא שוקל את צעדיו"

הכתבת הכלכלית פסימית: "הקרדיט הולך ואוזל"
סופרמרקט צילום: Nati Shohat/Flash90

על רקע המכתב ששגרו בתחילת השבוע שר האוצר ליברמן ושר הכלכלה ברביבאי לחברות והיבואנים בו ביקשו מהם להסביר את העלייה הדרמטית במחירים, הכתבת הכלכלית עמליה דואק מתייחס לכך הבוקר (שלישי) וטוענת כי מדובר בצעד "מביך" של השרים.

"זה מכתב ממש מביך בעיניי מהסיבה הפשוטה", מסבירה דואק, "שלממשלה אין באמת כדורים בתוך המחסנית. גם אם רשות התחרות תבדוק את עליות המחירים של אסם, סנו, דיפלומט, שסטוביץ ועוד, זה ייקח חודשים והיא לא באמת בעלת כלים. הכוח רק אצל הצרכנים. אני חושבת ששר האוצר ושרת הכלכלה קיוו שיעשו רעש מהומה ויגרמו לדחייה. זה קצת דומה למה שראינו כשנפתחה אותה חקירה נגד שופרסל ורשתות השיווק האחרות. אבל הפעם היבואנים והיצרנים לא ממש מתרגשים".

דואק התייחסה בראיון לרדיו 103FM לשתיקתו של ראש הממשלה בנט נוכח עליות המחירים, על אך שהכריז בטרם נבחר לתפקיד כי בכוונתו להוריד את המיסים בצורה דרסטית וליישם את 'מודל סינגפור'. "הוא נעלם. אני חושבת שהוא שוקל את צעדיו", אמרה דואק. "הממשלה הזו פספסה ובגדול שני דברים - משבר הדיור ומשבר המחאה החברתית ויוקר המחיה. אני חושבת שהקרדיט שהציבור נתן לממשלה הולך ונגמר, אם לא נגמר כבר, ורה"מ חייב לתת את דעתו בעניין".

יוקר המחייה אביגדור ליברמן אורנה ברביבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד