כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
שיחות בדרגים הבטחוניים

המסר הישראלי לפוטין: ממשיכים לתקוף בסוריה

שעות אחרי ירי הטיל של החות'ים לאבו דאבי ושבוע לאחר טיסת האזהרה החריגה של מטוסי קרב רוסיים באזור הגולן: דיווח בסוריה על מתקפת טילים ישראלית אמש באזור דמשק | בירושלים סבורים: איראן היא העומדת מאחורי הירי החות'י, שבוצע בעת ביקור הנשיא הרצוג באמירויות

המסר הישראלי לפוטין: ממשיכים לתקוף בסוריה
פגישת בנט - פוטין צילום: קובי גדעון, לע"מ

שני אירועים ביטחוניים משמעותיים התרחשו שלשום בהפרש של שעות ספורות בין ישראל לאיראן. שמונה ימים לאחר הפטרול הרוסי סורי החריג שכלל מטוסים רוסיים ונועד לאותת לישראל כי במוסקבה לא אוהבים את קצב התקיפות של חיל האוויר, ישראל מגיבה לא בהצהרות אלא במעשים ושולחת בכך מסר: נמשיך לתקוף בסוריה יעדים איראניים. כך מדווח יוסי יהושוע ב'ידיעות אחרונות'.

כזכור, תקיפה לפנות בוקר בסוריה יצאה לדרך שעות לאחר שהמורדים החות'ים בתימן שיגרו טיל בליסטי לעבר אבו דאבי בזמן ביקורו של נשיא המדינה יצחק הרצוג. את המתקפה הזו באיחוד האמירויות צריך לראות בחומרה, שכן הידיים הם ידי איראן, גם אם לא נגרם נזק. לישראל ולאמירויות זו הזדמנות לחיזוק הקשרים הביטחוניים והמדיניים. כך כותב הפרשן הצבאי יוסי יהושוע.

התקיפה בסוריה, כך לפי הטלוויזיה הממלכתית במדינה, אירעה בשעה 03:05 ונטען כי טילים שוגרו לכמה יעדים באזור דמשק. גורם צבאי סורי אמר כי מערכות ההגנה האווירית ירטו חלק מהטילים, בעוד אחרים פגעו וגרמו נזק. "האויב הישראלי ביצע תקיפה אווירית באמצעות מטח טילים מכיוון ביירות לעבר מספר יעדים באזור דמשק", טען הגורם. לא דווח על נפגעים.

התקיפה מגיעה כאמור כשבוע לאחר המטס הרוסי החריג בשמי סוריה. מוסקבה הודיעה אז כי טייסיה החלו לבצע פטרולים משותפים עם הצבא הסורי, גם סמוך לגבול ישראל. מטוסי קרב מתקדמים של הצבא הרוסי נטלו חלק בטיסות סיור ליד רמת הגולן, ולפי הודעת משרד ההגנה של מוסקבה אותן טיסות "יימשכו על בסיס קבוע".

מיד לאחר המטס הזה התקיימו שיחות בדרגים הביטחוניים הישראליים והרוסיים כאשר בצמרת הביטחונית בישראל הביעו חשש מפני הסיורים הללו ותהו מדוע החליטו הרוסים לשנות את המדיניות שלהם שאיפשרה לחיל האוויר הישראלי לפעול באופן די חופשי מול ההתבססות האיראנית בסוריה ואף להגביר את התקיפות שם בחודשים האחרונים, ולמעשה לבלום את התוכנית של כוח קודס של משמרות המהפכה להקים בשטח סוריה "חיזבאללה 2".

ולדמיר פוטין ישראל סוריה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד