י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בעל עבר פלילי

משטרת שיקגו עצרה אנטישמי שהשחית ופגע ברכוש יהודי

משטרת שיקגו הניחה ידה על האחראי לשורת מעשי ונדליזם אנטישמיים כלפי בתי כנסת, מוסדות יהודיים וחנויות יהודיות בשיקגו. האיש בן 39 בעל עבר פלילי ונושא עונש מאסר על תנאי

משטרת שיקגו עצרה אנטישמי שהשחית ופגע ברכוש יהודי
העצור שאהיד חוסיין/צלב קרס שריסס צילום: באדיבות המצלם

אנטישמי תושב שיקגו שבמדינת אילינוי בארצות הברית, עומד בפני אישומים של פשעי שנאה בגין מספר מעשי ונדליזם נגד מוסדות יהודיים ועסקים יהודיים בווסט רוג'רס פארק, שיקגו, במהלך סוף השבוע שעבר.

מפקד משטרת שיקגו, דיוויד בראון, אמר כי שאהיד חוסיין בן ה-39 הואשם בארבע עבירות של פשעי שנאה, שתי עבירות של השמצה פלילית, ושתי עבירות של נזק פלילי לרכוש. האישומים נובעים מארבעה מתוך שבעה מעשי ונדליזם אנטישמיים שאירעו בסוף השבוע שעבר כאמור.

כזכור, בסופ"ש הקודם התגלו צלבי קרס בצבע צהוב מרוססים על קיר בית הכנסת, בערך באותו זמן התגלה גם צלב קרס צהוב בבית הספר תיכון 'בית יעקב' על שם חנה סאקס, סמוך מאד לבית הכנסת שהושחת.

על פי הדיווח באתר Yeshiva world news, ביום שלישי בערב בסביבות השעה 18:15, שוטרים הגיבו לקריאה על אודות אדם שצועק השמצות ואיומים אנטישמיים בשדרת צפון סקרמנטו, שם הם איתרו אדם שתאם את התיאור של האחראי לשני מעשי הוונדליזם הקודמים. המשטרה עצרה אותו, ולאחר חקירה נוספת, קשרה אותו גם לאירוע של נזק לרכוש של שני בתי כנסת.

פשעי השנאה בהם מואשם חוסיין היו חלק מרצף של שבעה מקרים של ונדליזם אנטישמי באותו שבוע. מפקד המשטרה הוסיף וציין,כי המשטרה בודקת ראיות אם חוסיין היה אחראי לאירועים נוספים.

מרישומי בית המשפט עולה כי חוסיין נעצר שש פעמים במחוז קוק ופעמיים הורשע בפלילים. לאחרונה הוא נידון ל-12 חודשי מאסר על תנאי בספטמבר האחרון לאחר שהודה במעשים פליליים שונים.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הקהילה היהודית בווסט רוג'רס פארק בשיקגו שבמדינת אילינוי בארצות הברית, סבלה משורת פשעי שנאה ביום ראשון האחרון. צלבי קרס רוססו על שני מוסדות יהודיים, חלונות של שתי חנויות יהודיות נופצו וגבר יהודי הותקף.

שני המוסדות היהודיים שעליהם רוססו צלבי קרס, הם ביה"ס לבנות 'בית יעקב' על שם חנה סאקס, ומוסד יהודי נוסף. שתי החנויות היהודיות שחלונותיהן נופצו, הן 'מאפיית תל אביב' ו'סופרמרקט כשר - כל טוב'. בנוסף גבר חרדי שצעד ברחוב באזור לצידי הכביש, הותקף על ידי אלמוני ללא סיבה. מתנדבי ארגון הצלה טיפלו בנפגע שדימם, אך לא נזקק לאשפוז. לא ברור עדיין אם העצור שאהיד חוסיין הינו התוקף גם במקרה זה.

שיקגו אנטישמיות בארצות הברית צלבי קרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד