ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"איש המערות"

בנו של השופט החרדי הודה בהתפרעות וירצה עונש מאסר

בנו של שופט בעיר ניו יורק, שזכה לכינוי "איש המערות", בשל סגנון לבושו, הודה באשמה של הסתערות על בניין הקפיטול בארה"ב במהלך המהומה בשנה שעברה וירצה עונש מאסר

בנו של השופט החרדי הודה בהתפרעות וירצה עונש מאסר
אהרון מוסטופסקי צילום: צילומסך

אהרון מוסטופסקי, בן 35, ממשפחה חרדית, היה אחד המתפרעים הזכורים ביותר שפרצו לבניין הקפיטול ב-6 לינואר 2021, כשהוא לבוש באפוד חסין כדורים, פרווה, מקל הליכה ונשא 'מגן מהומות'.

מוסטופסקי הוא בנו של שלמה מוסטופסקי, דמות בולטת בקהילה היהודית החרדית, שופט בבית המשפט המחוזי בניו יורק, אהרון מוסטופסקי אמר ל'ניו יורק פוסט' לאחר המהומות, "רימו אותנו. אני לא חושב ש-75 מיליון אנשים הצביעו לטראמפ - אני חושב שזה היה קרוב ל-85 מיליון. אני חושב שמדינות מסוימות שהיו אדומות במשך זמן רב הפכו לכחולות ונגנבו, כמו ניו יורק".

מוסטופסקי דיבר עם התקשורת בזמן שהותו בקפיטול באותו יום, והסביר שהוא הצטרף למרד "כדי להביע את דעתי כאמריקאי חופשי, הבחירות האלה נגנבו".

מעצרו של אהרן מוסטופסקי.

הוא עומד לדין ויכול לקבל בין 12 ל-18 חודשים בכלא פדרלי לאחר שהואשם בהפרת סדר אזרחית, גניבה של רכוש ממשלתי וכניסה לבניין ממשלתי ללא אישור, גזר דינו ייגזר ב-6 במאי.

מוסטופסקי הוא אחד מ-730 אנשים שהואשמו בפשעים פדרליים על תפקידם בהתפרעות, ואחד מיותר מ-200 שהודו באשמה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', אהרן, תושב שכונת פלטבוש שבברוקלין, ניו יורק, פרץ לבניין הקפיטול, כשהוא לבוש בתלבושת פרווה מוזרה. הוא בנו של השופט החרדי שלמה מוסטופסקי, המכהן בבית המשפט העליון בברוקלין.

תוך כדי המהומות, התראיין אהרן ל'ניו יורק פוסט' ואמר כי הוא בא להפגין נגד "בחירות גנובות", הוא אחז במגן משטרתי, כאשר אספסוף הפורעים הסתער לבניין בית הנבחרים האמריקני.

הוא לבש בגדים מוזרים ואפוד מגן מפני ירי, עליו הכיתוב "POLICE" (משטרה), כך הוא הסתובב בשטח עם מגן מפלסטיק איתו משתמשים השוטרים בעת הפגנות אלימות. לדבריו, הוא איתר את החפץ נטוש בבניין בית הנבחרים

גבעת הקפיטול שלמה מוסטופסקי אהרן מוסטופסקי עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד