י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נאום 'אני מאשים'

במשרד המשפטים מאיימים: "דרעי יורה לעצמו ברגל - נדרוש קלון"

בנאום שנשא אמש יו"ר ש"ס אריה דרעי, וזכה לכינוי נאום 'אני מאשים', שבר שתיקה ארוכה ותקף את מערכת המשפט והפרקליטות על התעמרות לדבריו, בו וברעייתו, במשך כל אותן שנים בהן התנהלו נגדו חקירות | כעת משיבים במשרד המשפטים למתקפה ומאיימים כי ההסדר יבוטל 

במשרד המשפטים מאיימים: "דרעי יורה לעצמו ברגל - נדרוש קלון"
דרעי ביציאה מבית המשפט אמש צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתגובה למתקפה של יו"ר ש"ס חבר הכנסת לשעבר אריה דרעי כנגד הפרקליטות, בנאום שנשא אמש בו שבר שתיקה של שבע שנים והאשים את המשטרה והפרקליטות בכל הנוגע לעינוי הדין שעבר במשך השנים, במשרד המשפטים משיבים לדרעי באיום כי התנהלותו תביא לכך שידרשו להטיל נגדו קלון באם יבקש לשוב למשרת שר.

גורם במשרד המשפטים אמר ל-ynet על נאום 'אני מאשים' שנשא אמש דרעי בכנסת, "התנהלותו, שכיבדה את שלטון החוק בכל מהלך חקירתו והמו"מ על עסקת הטיעון, התחלפה באחת בהתקפה על מוסדות האכיפה הוא קיבל את שלו ועתה הוא מתריס נגד המוסד עימו הגיע להסדר".

אותו גורם טוען כי אחרי שבית המשפט קבע שההסדר שנקבע בינו לבין הפרקליטות, הוא ראוי, "עתה מתברר, כי דרעי מבקש למחות את ההתחשבות בו במסגרת עסקת הטיעון ולמחוק את מעשיו בזירה הציבורית", תוך שהוא הגדיר את מעשיו של דרעי כ'שור מועד', בשל העובדה כי בעבר הוא כבר ריצה עונש מאסר בגין עבירות שונות.

במשרד המשפטים אף משגרים איום כלפי דרעי, ואומרים כי מכיוון שעניינו של דרעי כבר לא בידיהם לא ניתן לנקוט בצעד נוסף. עם זאת, הזכירו כי דרעי "יורה לעצמו ברגל", לדבריהם. "כרגע הוא אזרח ולא ניתן להטיל עליו קלון", אמרו במשרד. "אבל אם יבקש לחזור לחיים הפוליטיים כחבר כנסת או כשר, אין ספק שהפרקליטות תבקש להטיל עליו קלון, בין השאר מהטעם שהוא לא כיבד אפילו את הסדר הטיעון שנעשה עמו".

משרד המשפטים עסקת טיעון קלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד