ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
פשרת אביתר

לפיד במכתב חריף לבנט: "לשמור על הקואליציה"

רגע לפני שעזב את תפקידו, אישר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את פשרת אביתר והקמת היישוב היהודי מחדש במקום | בשמאל רוטנים ומאיימים ושר החוץ לפיד נדרש להתערב בסאגה | במכתב אותו שיגר גם ליועמ"ש, הוא תוקף את בנט ומאיים על שלמות הקואליציה

לפיד במכתב חריף לבנט: "לשמור על הקואליציה"
נפתלי בנט/יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פשרת אביתר שתאפשר הקמת הישוב מחדש, באישורו של היועמ"ש היוצא אביחי מנדלבליט, מעוררת סערה פוליטית. בעוד בימין מברכים על המהלך, האיום על הממשלה מצד חברי מרצ, העבודה ורע"מ - מתעצם. בתווך ניצב השר יאיר לפיד שמשגר מכתב חריף לראש הממשלה במטרה לעצור את המהלך תוך רמיזה כי המהלך פוגע בשלמות הקואליציה.

על פי הדיווחים, שר החוץ יאיר לפיד לא היה שותף לדיונים בנושא, שקיימו בשבועות האחרונים שר הביטחון בני גנץ ושרת הפנים איילת שקד. ממכתבו עולה כי השניים לא התייעצו עם מי שאמון על יחסי החוץ, בנוגע למשמעות המדינית של יישום המתווה להקמת התנחלות במקום.

לפיד שיגר אתמול מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט עם העתק ליועץ המשפטי לממשלה, "כל צעד ליישום המתווה האמור, אשר כידוע לא נעשה בהתייעצות עמי ולא על דעתי, כולל עצם ההכרזה על אדמות מדינה או הוצאת צו תכנון מיוחד", הוא מתריע כי המהלך "עלול לגרור השלכות מדיניות חמורות ופגיעה ביחסי החוץ, בראש ובראשונה מצד ארה"ב, והדבר כבר הובהר על ידי הממשל האמריקאי בדרגים בכירים".

"צעדים מסוג זה יעבירו מסר לקהילה הבינלאומית כי בכוונת ממשלת ישראל לא רק לפעול לקידום המתווה, אלא גם לזרז את ההליך באופן חריג ועל חשבון טיפול מקובל בעררים נגד ההכרזה, באופן שלהערכתי יחייב תגובה בינלאומית שאינה מתיישבת עם האינטרס הישראלי", הוסיף השר לפיד.

במכתב, מעריך שר החוץ וראש הממשלה החליפי כי "הדבר יגרום נזק ממשי במסגרת המערכה המשפטית-מדינית המתעצמת בפני פורומים בינלאומיים, תוך ניצולו לקידום קמפיין הדה-לגיטימציה נגד ישראל ובאופן שיקשה עלינו לגייס ידידים לצדנו במאבק נגד קמפיין זה. כל זאת מבלי להתייחס לסיכונים להסלמה ולשמירת היציבות בשטח הכרוכים ביישום המתווה, כפי שכבר צוין על ידי גורמי ביטחון בפני בית המשפט העליון".

לפיד אף רמז כי הדבר יוביל למשבר פוליטי. מלשכתו של לפיד נמסר: "מתווה אביתר נמצא בדיונים משפטיים. תפקידו של שר החוץ הוא לוודא שלא ייגרם נזק ליחסי החוץ של ישראל, לעוצמתה המדינית ולקשריה עם ארה"ב. תפקידו כראש הממשלה החליפי הוא לשמור על שלמות הקואליציה".

יאיר לפיד נפתלי בנט אביתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד