ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
כולל ילדים

דיווח: פשיטה של ​​כוחות ארה"ב בסוריה; אזרחים נהרגו

מספר אזרחים, כולל ילדים, נהרגו בפשיטה של ​​כוחות המבצעים המיוחדים של ארה"ב בצפון מערב סוריה, כך לפי תושבים ומורדים

דיווח: פשיטה של ​​כוחות ארה"ב בסוריה; אזרחים נהרגו
אזור מלחמה אילוסטרציה צילום: pixabay

מקורות מקומיים בסוריה סיפרו לתקשורת ערבית, כי לפחות 12 בני אדם, בהם שבעה ילדים ושלוש נשים, נהרגו במבצע של כוחות מיוחדים מצבא ארה"ב,הלילה סמוך לגבול טורקיה במחוז אידליב, מובלעת המורדים האחרונה שמתנגדת לכוחותיו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד.

הפשיטה של הכוחות היתה באזור מאוכלס בצפיפות בו חיים עשרות אלפי אנשים שעקורים ממלחמת האזרחים בסוריה במחנות מאולתרים או בדיור צפוף.

כמה תושבים, ששוחחו עם סוכנות הידיעות AP בעילום שם מחשש לפעולות נקם, דיווחו גם על מקרי מוות של אזרחים ואמרו שראו חלקי גופות מפוזרים בבית בכפר אטמה.

בהצהרה של הפנטגון נאמר כי "המשימה הצליחה", אך לא סיפקו פרטים מי היה יעד הפשיטה, או אם היו נפגעים. דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, אמר כי "כוחות המבצעים המיוחדים של ארה"ב של ​​פיקוד מרכז ארה"ב ערכו משימת סיכול טרור בצפון מערב סוריה, לא היו נפגעים לכוחות".

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי ככל הנראה הפשיטה כוונה ללוחם המזוהה עם אל-קאעידה, אך לא היה מידע מוצק על זהותו של האיש. תושבים סיפרו כי שמעו במהלך המבצע ירי כבד, המעיד על התנגדות לחיילים.

צ'ארלס ליסטר, עמית בכיר במכון המזרח התיכון בוושינגטון, אמר לרויטרס כי שוחח עם תושבים שאמרו שהמבצע נמשך יותר משעתיים. "ברור שהם רצו את מי שזה היה בחיים", אמר ליסטר. "זה נראה כמו המבצע הגדול ביותר מאז הפשיטה בחיסולו של מנהיג דאעש ​​אל-בגדאדי". בהתייחסו למבצע של ארה"ב ב-2019 בצפון מערב סוריה, אז חוסל מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי.

סוריה צבא ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד