ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"ניצלו את אמון ההורים"

השלכת חפצים וכפכפים: האישום חושף את ההתעללות במשפחתון

מנהלת וסייעות במשפחתון נאשמות כי תקפו 11 פעוטות בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתן בגן, בין היתר על ידי מכות, משיכות, הטחות, השלכת חפצים לעברם והתנהגויות אלימות וכוחניות אחרות

השלכת חפצים וכפכפים: האישום חושף את ההתעללות במשפחתון
תינוק בוכה צילום: pixabay

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום לבית המשפט השלום ברמלה כתב אישום כנגד מנהלת גן "המשפחתון של טולי" ברמלה, ליטל ברסי (42) בגין עבירות של תקיפה סתם, תקיפת קטין בידי מבוגר אחראי הגורמת חבלה של ממש, שידול לתקיפה והפרת חובת דיווח.

כמו כן, כתב האישום מייחס לסייעות בטי זיתון (51), ענבר דוניו (31) וקלודין מאיר (28) עבירות של תקיפה סתם ותקיפת קטין על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש, כל אחת ע"פ חלקה. מנהלת הגן והסייעות מואשמות כי תקפו 11 פעוטות בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתן בגן, בין היתר על ידי מכות, משיכות, הטחות, השלכת חפצים לעברם והתנהגויות אלימות וכוחניות אחרות.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד יעל תרם, גן "המשפחתון של טולי" פעל בעיר רמלה, והיה מיועד לתינוקות ולפעוטות בין הגילאים 3 חודשים עד 3 שנים.

הנאשמת ליטל ברסי: הנאשמת ליטל ברסי שימשה בעלים ומנהלת הגן, ואף היתה בעצמה גננת בגן. במהלך השנים 2018-2020, בהיותה מנהלת הגן, ברסי הייתה מודעת לאווירה האלימה בין היתר על ידי כך שעודכנה מספר רב של פעמים על ידי הורי הקטינים בדבר סימני חבלה על גופם. כמו כן היתה עדה לאירועים בהם סייעות נקטו באלימות ותקפו קטינים, ואף עודכנה על כך מצד סייעות אחרות. למרות זאת, נמנעה ברסי מדיווח על המעשים לגורמים הרלוונטיים, ואף נהגה בעצמה בצורה כוחנית כלפי הפעוטות.

כך למשל במספר הזדמנויות אחזה בפעוטות בחוזקה מהמותן או מהכתפיים והושיבה אותם בכח על הכיסא. במקרה אחר הנחתה את הנאשמת ענבר דוניו לקשור פעוט לכיסא ללא יכולת לזוז. בגין האמור, ליטל ברסי מואשמת בעבירות של תקיפה סתם, תקיפת קטין בידי מבוגר אחראי הגורמת חבלה של ממש, שידול לתקיפה והפרת חובת דיווח.

הנאשמת בטי זיתון: על פי כתב האישום נהגה זיתון להכות ולבעוט בפעוטות הגן. כך למשל, נהגה להכות את אחד הפעוטות באמצעות ידה בראשו. בשני מקרים אחרים בעטה זיתון בפעוטות עת שיחקו בחצר – בפעוט אחד בעטה בבטנו ואילו בפעוט אחר בעטה בחזהו. במקרה נוסף הכתה פעוטה ששכבה על מיטה בגן בראשה באמצעות חבילת מגבונים. במספר הזדמנויות הכתה פעוטות באמצעות כפכפים, משכה אותם בחוזקה בידיהם ובאחד המקרים אף נשכבה על אחד הפעוטות. בגין האמור, מואשמת בטי זיתון בעבירות של תקיפה סתם (ריבוי עבירות) ותקיפת קטין על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש.

הנאשמת ענבר דוניו: על פי המתואר בכתב האישום, נהגה דוניו לאחוז בחוזקה בפעוטות ואף לגרור אותם ברחבי הגן. במקרה אחד קשרה לכיסא באמצעות חיתול בד את אחד הפעוטות על פי הנחייתה של מנהלת הגן ברסי. במועדים שונים הכתה שניים מן הפעוטות בראשם. באחד המקרים המתוארים, לקחה דוניו כיסא אותו רצתה לאסוף, עת נשען עליו אחד הפעוטות עם גופו וכתוצאה מכך הפעוט נפל וגופו נחבט ברצפה. במקרה נוסף הרימה דוניו סנדל מהרצפה והעיפה אותו לכיוונו של אחד הפעוטות שהיה בצדו השני של החדר. הסנדל פגע במגירות בסמוך לראשו של הפעוט וכן בסמוך לפעוטות נוספים שיושבו בסמוך אליו. בגין האמור, מואשמת ענבר דוניו בעבירות של תקיפה סתם (ריבוי עבירות) ותקיפת קטין על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש.

הנאשמת קלודין מאיר (במסגרת הסדר טיעון): על פי המתואר בכתב האישום הנאשמת נהגה לאחוז ולמשוך בכח פעוטות וכן להטיחם בחוזקה. באחד המקרים ניגשה מאיר לפעוט שרץ בחצר, אחזה בידו והובילה אותו בכח לתוך הגן שהיה ריק באותה העת. מאיר הושיבה את הפעוט בחוזקה על כיסא, יצאה וסגרה אחריה את דלת היציאה מן הגן כשהיא מותירה את הפעוט בוכה כשהוא לבדו בחדר. במקרה אחר רכב אחד הפעוטות על בימבה בחצר הגן כשמאיר תפסה אותו בחוזקה בידו, נשאה אותו לצידה השני של החצר בעודה אוחזת בו באוויר, והטיחה אותו על ספסל. בגין האמור, מואשמת קלודין מאיר בריבוי עבירות של תקיפה.

במקביל לכתב האישום, הוגשה בקשה להארכת התנאים המגבילים כנגד ארבע הנאשמות. התנאים המגבילים כוללים ערבות עצמית, ערבות צד ג' לצד איסור לעסוק בכל עבודה שמעורבים בה קטינים ואיסור ליצור קשר ישיר או עקיף עם מי מהמעורבים בפרשה או מי מהקטינים או הורי הקטינים המתלוננים.

בבקשה להארכת התנאים המגבילים כנגד הנאשמות ציינה הפרקליטות: "ניכר מתגובתן של חלק מהמשיבות לחומרי החקירה שהוצגו להן כי הן רחוקות מלקיחת אחריות ותובנה בדבר הפסול הכבד שנפל בהתנהלותן...מסוכנותן של המשיבות מקבלת משנה תוקף, בהתחשב בעובדה שפגעו בפעוטות רכים, חלקם ללא יכולת שפתית כלל, וחלקם בשלבים הראשוניים של ההתפתחות השפתית, שאין ביכולתם לספר ולפנות לסיוע מהוריהם. כל זאת שעה שהמשיבות אמונות על שמירת שלומם הפיזי והנפשי של הקטינים והן פוגעות בהם שוב ושוב.. וניצלו את אמון ההורים שהפקידו בידיהן".

כתב אישום זה מתווסף לכתב אישום נוסף שכבר הוגש בפרשה כנגד ארבע סייעות נוספות בגן "המשפחתון של טולי" בגין התעללות בפעוטות. הסייעות רוחמה סעד (37), נירית שוויד (46), ננה (חני) צאצאשווילי (50) ואורלי שרגני (37) נאשמות בבית המשפט המחוזי מרכז בריבוי עבירות של התעללות בקטין ותקיפת קטין על ידי אחראי.

כתב אישום התעללות גננת מתעללת פעוטון רמלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד