י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
משולש חדש במפרץ

סמוך לאיראן: שר הביטחון גנץ ביקר בצי האמריקאי

שר הביטחון גנץ ביקר הבוקר בבסיס הצי החמישי האמריקאי בבחריין, אחד הבסיסים הימיים הגדולים ביותר במפרץ הפרסי הממוקם במרחק של פחות מ-200 קילומטרים מחופי איראן | צפו  

סמוך לאיראן: שר הביטחון גנץ ביקר בצי האמריקאי
גנץ בבחריין צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ, פתח הבוקר את ביקורו הרשמי בבחריין, במפקדת הצי החמישי האמריקאי.

שר הביטחון לווה בביקור על ידי שר ההגנה הבחרייני, עבדאללה בן חסאן אלנעימי, מפקד הצי החמישי אדמירל בראד קופר, ויחד איתו מפקד זרוע הים אלוף דוד סער סלמה. המשלחות קיימו פגישת עבודה, וכן סיור על ספינת הצי USS COLE (DDG67).

בפגישות דנו המשתתפים באתגרים המשותפים, וההזדמנויות האזוריות בשיתוף הפעולה הביטחוני בזירה הימית, בין היתר על רקע העברת ישראל לפיקוד סנטקום האמריקאי בשנה האחרונה.

שר הביטחון בני גנץ אמר בסיום הביקור: "סיימתי עכשיו ביקור משמעותי מאוד בצי החמישי, ביחד עם מפקד זרוע הים דוד סער סלמה ומפקד הצי האדמירל בראד קופר. בשנה האחרונה, בין השאר בזכות הסכמי אברהם והמעבר של ישראל לסנטקום, שיתוף הפעולה בין צה"ל לבין הצי החמישי הולך ומתהדק וכך גם בין מערכות הביטחון. זהו צורך ביטחוני אסטרטגי ראשון במעלה מול אתגרים הולכים וגוברים בזירה הימית בפרט ובאזור בכלל.

"העובדה שאנחנו יכולים לנחות פה עם מטוס של חיל האוויר, ולבקר ביחד עם שותפינו, עם מפקד זרוע הים הישראלי בצי החמישי, ולדבר באופן גלוי על נושאי הגנה מהותיים לביטחון האזור היא ציון דרך משמעותי. ישראל תמשיך לחזק את הקשר עם ארצות הברית, ועם מדינות האזור", ציין .

לדברי גנץ, "אנחנו נכונים גם לסייע, גם לחבור לשיתופי פעולה מבצעיים, בכדי לדאוג ליציבות, ובכדי שגם כאן יוכלו ידידותנו להתקיים ולשגשג בבטחה, וגם אנחנו נהיה מוגנים יותר מול האתגרים השונים."

מפקד הצי החמישי אדמירל בארד קופר אמר: "הביקור של שר הביטחון ומשלחתו, מדגיש את החשיבות האסטרטגית ארוכת השנים של יחסי בחריין, ואת הרחבת השותפות עם ישראל, בעקבות העברתה תחת פיקוד המרכז האמריקאי (סנטקום). אנו תמיד טובים יותר, כשאנו עובדים ביחד עם שותפינו בעולם."

מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, ימשיך את ביקורו במפקדת הצי החמישי בליווי אדמירל קופר, יבקר במרכז השליטה וידון עם מקבילו על חיזוק והעצמת שיתוף הפעולה.

בני גנץ בחריין ארה"ב איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד