ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מחקים את פעילי השמאל

חשיפה: הליכודניקים החרדים החדשים - האברכים שמטלטלים את הליכוד

קבוצת אברכים תושבי העיר בית שמש התפקדו בשנים האחרונות למפלגת הליכוד, במטרה להשפיע באמצעות לחץ פוליטי על הנציגים המקומיים ולקבל שטח לבית כנסת וגנים • מיהו הח"כ שמסייע למאבקם כדי לזכות בתמיכה בפריימריז | כל הפרטים על 'הליכודניקים החרדים החדשים'

חשיפה: הליכודניקים החרדים החדשים - האברכים שמטלטלים את הליכוד
קלפי ליכוד צילום: דוד כהן פלאש 90

הרוחות במפלגת הליכוד סערו עד לא מזמן סביב התנהלות המפלגה כנגד 'הליכודניקים החדשים', קבוצה של אלפי איש שהתפקדו לליכוד כדי להשפיע על מערכת קבלת ההחלטות מבלי לתמוך באמת במפלגת הליכוד ומבלי להצביע עבורם בבחירות, חלקם הגדול תומכי מפלגות השמאל. הקבוצה הפנימה כי זוהי הדרך להשפיע על הליכוד שהיו עד לא מזמן בעמדות מפתח בשלטון.

היום חושף 'בחדרי חרדים' כי את את השיטה הזאת אימצו בשנים האחרונות גם קבוצה של מאות חרדים תושבי העיר בית שמש, מי שיקבלו מעכשיו את הכינוי 'הליכודניקים החרדים החדשים', רובם ככולם מוכרים כתומכי המפלגות החרדיות, אך התפקדו לליכוד על מנת לצבור כוח פוליטי לידיהם ולהשפיע מול אנשי הליכוד המקומיים ובכך לפטור סאגה מקומית בעיר המעורבת, באמצעות לחץ פוליטי מחברי הכנסת שדורשים את תמיכתם בפריימריז.

מדובר בקבוצה של כ- 800 חרדים, במושגי 'הליכוד' זוהי קבוצה נכבדת מאוד, כך שכל חבר כנסת ירצה את תמיכתם בפריימריז, ולכן יעשה הכל כדי שאלה יהיו מרוצים. ואכן זוהי מטרתם, לקבל את תשומת הלב הזו ולהשפיע על נציג הליכוד בעיר בית שמש משה שטרית ושלום אדרי.

זה כמה שנים מנהלים תושבי השכונה המעורבת בבית שמש הישנה מאבק מול העירייה כדי לקבל מבנים לגני ילדים ובהמשך גם הקצאה לבית כנסת ודרישות נוספות לתנאים בסיסיים לתושבים. בבית שמש הגדירו את השכונה כ'תפוח אדמה לוהט' ונציגי הסיעות החילוניות מובילים את התנגדותם למהלכים מחשש להתחרדות השכונה.

מאז שנת 2019 וכן בחודשים האחרונים התפקדו מאות מתושבי השכונות הללו לליכוד, כשמטרתם המוצהרת היא לקבל כוח במפלגה. הם אף קיימו שיחות עם הדרג הפוליטי להפעיל לחץ על נציגי הליכוד המקומיים, ולהשיג את מבוקשם. מטרה זהה כמעט לחלוטין ל'ליכודניקים החדשים' אותם כינה ראש המפלגה בנימין נתניהו כ"סכנה לליכוד".

רשימת המתפקדים מזוהה מאוד, רובם ככולם הם תושבי השכונות המעורבות ובראשם רב השכונה, מי שמוביל את המאבק נגד העירייה ועומד בראשות הקהילה המקומית. 12 מבני משפחתו של הרב הם חלק מרשימת המתפקדים למפלגת הליכוד החילונית, לצד שמות מוכרים של פעילים במפלגה הליטאית, שבימים אלה עומלים לגייס אברכים נוספים תושבי השכונה להתפקד למפלגה.

יש מי שכבר מנצל את התפקדותם ומנסה לגייס את תמיכתם לפריימריז, כך נודע ל'בחדרי חרדים' כי חה"כ דוד ביטן מקיים קשר שוטף עם ראשי הקבוצה ומנסה לסייע להם בתמורה לתמיכתם.

ברור לכל שרובם ככולם של חברי ה'ליכודניקים החרדים החדשים' לא ישימו פתק 'מחל' בבחירות לכשיבואו. אך יצוין כי אלה לא החרדים הראשונים שמתפקדים לליכוד, אך בהחלט אלה החרדים הראשונים שמאמצים את שיטת 'הליכודניקים החדשים', לצד קבוצות נוספות שפעילות בליכוד במשך השנים, בסניף של ירושלים עם קבוצת מתפקדים חרדים רבים.

הליכוד פריימריז דוד ביטן בית שמש אברכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד