י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עשרה הרוגים בפעולה

דיווח: היעד של האמריקאים בפשיטה הלילית בסוריה

לפי דיווח סעודי היעד של הפעולה האמריקנית לפנות בוקר באידליב היה מנהיג דאעש החדש, עבדאללה קורדאש. בפעולה נהרגו לפי הדיווחים עשרה בני אדם בהם שבעה ילדים

דיווח: היעד של האמריקאים בפשיטה הלילית בסוריה
חיילים אמריקאים אילוסטרציה צילום: Pixabay

10 בני אדם נהרגו, בהם 7 ילדים, במבצע של הקואליציה הלילה (בין רביעי לחמישי) בצפון מערב סוריה, כך מדווח ערוץ אל-ג'זירה הקטרי. הערכה היא כי הפעולה נועדה להביא ללכידתו של בכיר ארגון הטרור אל-קאעידה.

ערוץ אל-חדת' הסעודי מדווח ממקורותיו כי היעד של הפעולה האמריקנית לפנות בוקר באידליב היה מנהיג דאעש החדש, עבדאללה קורדאש. קודם לכן דובר על אישיות בכירה בארגון אל-קאעידה. כך מדווח רועי קייס בכאן 11.

דיווח: פשיטה של ​​כוחות ארה"ב בסוריה; אזרחים נהרגו

מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם, היושב בבריטניה, וגורמי אופוזיציה סוריים נוספים דיווחו הלילה על מבצע של הקואליציה נגד דאעש בהובלת ארה"ב שכלל הנחתת כוחות באמצעות מסוקים באזור אטמה בצפון מערב סוריה, לא הרחק מהגבול עם טורקיה.

לפי הדיווחים, הכוחות התבייתו על אחד הבתים באזור והתנהלו במקום חילופי אש שבמהלכם נהרגו כמה בני אדם. ההערכה שהמבצע נועד להביא ללכידתו של גורם/גורמים בכירים באחד מארגוני הטרור הפועלים באותו אזור הקשורים לאל-קאעידה או לדאעש.

בכיר דאעש עבדאללה קורדאש

זהות הגורם או הגורמים שהמבצע כוון אליו/אליהם טרם התבררה או אומתה, למרות הדיווחים השונים בכלי התקשורת. מנהל מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם, ראמי עבד א-רחמן, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי מדובר במבצע הנרחב ביותר מסוגו באותו אזור מאז הפעולה האמריקנית שהובילה לחיסולו של מנהיג דאעש לשעבר, אבו בכר אל-בגדאדי, באזור אידליב (צפון מערב סוריה) באוקטובר 2019.

הפנטגון אישר שכוחות אמריקנים ביצעו הלילה פעולת סיכול טרור "מוצלחת" בצפון־מערב סוריה, ובמסגרתה לא היו נפגעים כלל לכוחות האמריקנים.

 

סוריה ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד