כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
היזם שהסתבך

משפחת הישראלי העצור ברוסיה: "מתחננים לעזרה"

ישראלי בן 41 עצור זה שמונה חודשים ברוסיה בגין חשדות שלפי מקורביו הן "הזויות". בראיון מתארים עורכי דינו ובני משפחתו כיצד נקלע הישראלי החף מכל פשע לסיוט שמסרב להסתיים, בעקבות עבודתו לפני שנים רבות בשירות חברה שעסקה בנדל"ן מניב

משפחת הישראלי העצור ברוסיה: "מתחננים לעזרה"
אסיר בכלא. אילוסטרציה צילום: pixabay

רבז (רפאל) שמרץ בן 41, אזרח ישראלי, אב לחמישה ילדים קטנים ויזם בתחום השקעות הון סיכון בטכנולוגיית בלוקצ'יין, עצור זה כשמונה חודשים במוסקבה, בגין חשד שמתואר בידי מקורביו כאבסורדי ומצוץ מהאצבע. עד כה לא ניתן לנציגי קונסוליית ישראל ברוסיה לבקרו, כמתחייב בדין הבינלאומי.

בראיון שיתפרסם מחר ב"ישראל השבוע", מתארים עורך דינו של שמרץ ובני משפחתו כיצד נקלע הישראלי החף מכל פשע לסיוט שמסרב להסתיים, בעקבות עבודתו לפני שנים רבות בשירות חברה שעסקה בנדל"ן מניב. "לא רק שהאיש פעל על פי ייפוי הכוח מבעלי החברה ומילא בדייקנות אחרי כל הוראותיהם; הוא עצמו היה זה שהתריע, בשנת 2013, על ניסיון גורמים מסחריים אחרים להניח את ידיהם במרמה על כמה מהנכסים שלה, והגיש תלונה למשטרה", אומר סנגורו של הישראלי, איגור זובר ל'ישראל היום', "מאז מחפשים גופי החקירה אחרי אותם נוכלים, שנמלטו אחרי שהוגש נגדם כתב אישום, אבל עכשיו יד נעלמה מנסה להפוך את היוצרות ולהציג אדם ישר כמועל וגנב. שמרץ הוא קורבן העבירה בתיק הזה, והרי לא ייתכן שהוא גנב מעצמו".

לדבריו, "שני 'עדים' שהפלילו את שמרץ הודו בפניו שנאלצו לשקר לדרישת החוקרים, כדי להיטיב את מצבם. אחרי ששניהם התחרטו, אחד מהם הוענש בהעברה ממעצר בית לבית הסוהר, והשני נפל אל מותו מחלון בניין המשטרה". הסנגור זובר מאשים בתפירת התיק את הפס"ב, שירות הביטחון הכל יכול של רוסיה, שהחליף את הקג"ב. מדוע בכלל שירות הביטחון - המקבילה הרוסית לשב"כ - עומד מאחורי חקירת פרשה שאינה יותר מסכסוך עסקי? לדברי בני משפחתו של שמרץ, הוא נפל קורבן לקרב איתנים בין שני אנשים רבי עוצמה שמעולם לא פגש, ושאפילו את שמותיהם לא הכיר: בכיר הפס"ב אלכסיי דורופייב, ואיש העסקים המקושר קנטמיר קרמזין.

לטענתם, ליזם הישראלי אין כל קשר למלחמה ביניהם, והוא מוחזק במעצר כ"בן ערובה" רק משום שהחברה שייצג בעבר הרחוק החליפה ידיים והשתייכה לאחר מכן לאימפריה הכלכלית של קרמזין. "כל הסיפור כולו - המעצר, ההתעמרות, עלילות השווא והאיום בהעמדה לדין בסעיף האישום שטומן בחובו עונש מאסר של עד עשר שנים, נועד לאלץ את שמרץ לספק לאנשי הפס"ב חומר מרשיע ביחס להתנהלות של אויבו הגדול", מסבירים במשפחה. כעת הם מתחננים בפני הרשויות בישראל לצאת להגנתו, לפני שיהיה מאוחר מדי.

רוסיה שב"כ עצור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד