כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ברוך דיין האמת

המתנדבת המסורה מבית החולים הלכה לעולמה

אמש בשעה 2:00 בלילה הובאה למנוחות האישה החשובה והצדקנית מרת יוכבד פישר ע"ה מירושלים, שהייתה מתנדבת במשך שנים רבות בבית החולים בירושלים. השאירה אחריה את בעלה רבי שלמה אפרים ומשפחה ענפה

המתנדבת המסורה מבית החולים הלכה לעולמה
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים הלכה אמש (רביעי) לעולמה האישה החשובה והצדקנית מרת יוכבד פישר ע"ה והיא בת 78 בפטירתה. לפני מספר שבועות עברה ניתוח שהסתבך ובעקבות כך הידרדר מצבה והיא השיבה את נשמתה ליוצרה סמוך לחצות לילה.  

המנוחה ע"ה נולדה בשנת תש"ד בירושלים להוריה הרב ר' ברוך פנחס זצ"ל ואמה מרת חנה שפרינצא לבית גולדברג - ידלר. אביה היה בעל מחבר ספרים 'ביקור חולים כהלכתו' 'ופני ברוך אבלות כהלכה' והיה מיקרי קרתא דירושלים. 

היא ינקה את מלוא יראת שמיים מהוריה ובמיוחד את הנתינה לאחרים. כיבדה את הוריה במסירות נפש. בהגיעה לפרקה נישאה לבעלה יבלחט"א הרה"ח רבי שלמה אפרים הכהן פישר.

הייתה מתנדבת מעל 30 שנה בעזרה וסיוע לחולים בבית חולים הדסה, וגם כשהיה לה קשה ולא הרגישה טוב הלכה להתנדב באומרה שהחולים בבית חולים סובלים יותר ממנה, לאחר שחזרה הביתה מהתנדבות לקחה את שמות החולים ומתפללת עליהם בבכיות ובתחנונים.

היא סיימה כהרגלה בקודש כל יום ויום את כל ספר תהילים, ובנוסף לתפילותיה הרבות נהגה ללכת לכותל המערבי להתפלל ולפעול ישועות, ביתה תמיד היה פתוח לרווחה לאנשים שבורי לב. 

בני המשפחה מספרים כי ראתה מולה במוחשיות את דברי המשנה "התקן עצמך לפרוזדור כדי שתכנס לטרקלין" ולא כאמרה בעלמא אלא כפשוטו ממש, כל רגע ורגע הייתה חוטפת עוד מצווה עוד חסד וגמילות חסדים,

השאירה אחריה את בעלה הרה"ח רבי שלמה אפרים שיחי' בניה, ובנותיה, חתנים ונכדים ההולכים בדרכיה והליכותיה.

אמש בלילה שבין רביעי לחמישי בשעה 2:00 לפנות בוקר היא הובאה למנוחות בבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם נטמנה. 

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

הלוויה הדסה עין כרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד