כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לאחר שנדבק בקורונה

המשפיע שחיבר עשרות ספרים הלך לעולמו

בצער רב התקבלה הידיעה על פטירתו של הרב יקותיאל גרין ז"ל מכפר חב"ד והוא בן 78. הוא הלך לעולמו לאחר שחלה בתקופה האחרונה בקורונה ורבים התפללו לרפואתו. בעידודו של הרבי חיבר עשרות ספרי חסידות ובראשם סדרת הספרים על התניא 'משכיל לאיתן' ו'חסידות לעם'

המשפיע שחיבר עשרות ספרים הלך לעולמו
הרה"ח רבי יקותיאל גרין צילום: ארכיון בחדרי

ברוך דיין האמת: בצער רב התקבלה הידיעה מבית החולים שמיר אסף הרופא על פטירתו של המשפיע הרב החסיד רבי יקותיאל גרין ז"ל, והוא בן 78 בפטירתו. בתקופה האחרונה המנוח חלה בקורונה ורבים התפללו לרפואתו.

הרב יקותיאל גרין, הוא מחבר ספרים נודע מכפר חב"ד, שעמד בראש מכון להוצאת ספרים לביאור ספר התניא ותורת החסידות בשפה ברורה ופשוטה לעם. במשך שנים רבות הוא הקדיש את חייו לדבר אחד בלבד, כתיבה, כתיבה ושוב כתיבה.

הוא נולד בירושלים בי"ד כסלו תד"ש, להוריו הרב דוד גרין ז"ל ולמרת שרה, בתו של המשפיע ר' חיים משה אלפרוביץ ז"ל. למד בתלמוד תורה בכפר חב"ד, בישיבת הדרום ברחובות ובישיבת תומכי תמימים בלוד.

בסוף שנת תשכ"ג נסע להסתופף בחצרו של הרבי בברוקלין, והחל ללמוד בישיבת תומכי תמימים המרכזית בבית 770. לאחר חודש כסלו חזר לישראל. בקיץ תשכ"ד התחתן עם רעייתו מרת רחל ע"ה, בתו של הבעל מנגן החב"די הרב בנימין לוין ז"ל שנפטר בגיל צעיר ונטמן בבית החיים בצפת.

לאחר שלוש שנות לימוד בכולל, החל ללמד בישיבת תומכי תמימים בלוד. בשנת תש"ל החל ללמד בבית הספר למלאכה בכפר חב"ד. במשך הזמן ערך סיכומים על החומר הנלמד, אותם שלח לרבי מליובאוויטש זצ"ל וקיבל את ברכתו הקדושה. בשנת תשמ"ב התחיל להוציא סיכומים על ספר התניא, בשם 'משכיל לאיתן'. במשך השנים הוציא ביאורים על ספר התניא ועל נושאים בתורת החסידות בכלל וחסידות חב"ד בפרט.

בהוראת הרבי התגורר בכפר חב"ד, ומתוך בירת חב"ד בארץ נסע להפיץ תורה וחסידות, בכל רחבי הארץ, ואף ברחבי העולם. עם התקדמות הטכנולוגיה, הבין למרות גילו המתקדם, את החשיבות בהמשך הפצת החסידות, וייסד קבוצות "וואטאפ" שם היה שולח שיעורים יומיים בספר התניא, עם ביאור תמציתי. אלפים רבים מהם מורים ומורות היו מחכים לפרק היומי, והיו מעבירים זאת לתלמידיהם.

הוא הוציא למעלה מ - 70 ספרים ביניהם את הספרים "חסידות לעם" ובאור התניא "משכיל לאיתן". שנועדו, להביא את אור החסידות גם לציבור הרחב. ולסייע ביד העוסקים בהפצת המעינות בעבודתם בקודש, בקיום היעוד "אימתי קאתי מר לכשיפוצו מעיינותיך חוצה", "התפילה והעבודה" ו"התפילה החסידית".

רעייתו מרת רחל ע"ה נפטרה בפתאומיות לפני כשנתיים בז' שבט תש"פ, בתוך ה'שבעה' על פטירת אמה ע"ה. הוא הותיר אחריו את ילדיו שיבדל"א: בנו העסקן ר' בנימין ושלושת בנותיו מרת חנה קורנט מכפר חב"ד, מרת נחמה ליברוב מקראון הייטס ומרת לאה פרידמן מכפר חב"ד. 

מסע הלוויה בשעה 20:00 בערב מביתו רחוב הבעל שם טוב 13 כפר חב"ד לבית העלמין במושב אחיעזר, שם ייטמן לצד רעייתו ע"ה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חב"ד הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד