כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
קריין ושחקן בחסד

הקול מאחורי סדרת 'כה עשו חכמינו' הלך לעולמו

בירושלים נפטר השבוע הרב יגאל סרי-לוי ז"ל מי שהיה הקריין של סיפורי 'כה עשו חכמינו' הלך השבוע לעולמו כשהוא משאיר אחריו דורות של ילדים שגדלו על הקלטות שהיו בכל בית חרדי בישראל. היה בן 79 בפטירתו

הקול מאחורי סדרת 'כה עשו חכמינו' הלך לעולמו
ר' יגאל סרי-לוי ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: לפני יומיים (ל' בשבט) הלך לעולמו בירושלים האדם היקר, ר' יגאל סרי-לוי ז"ל בן 79, קריין ושחקן שהיה מוכר כמעט בכל בית בישראל בזכות הקלטות של "כה עשו חכמינו" סדרת הספרים שהפכו לקלטות המושמעות ביותר במגזר החרדי, בימים ההם שלא היה רדיו חרדי ואף לא אתרים חרדים. 

את חייו התחיל בלהקת פיקוד מרכז והיה שחקן בתיאטרון ולאחר מכן חזר בתשובה, ובהמלצת הרב אורי זוהר החל להקליט ולהציג לילדים במספר רב של תוכניות ברדיו קול ישראל וכן סיפורי רבי נחמן מברסלב והמפורסם שבהם 'כה עשו חכמנו'. 

לפני פחות מחודשיים ידידיה מאיר פרסם בטורו השבועי ב'בשבע' טור שבו כתב דברים מרגשים וחמים על דמותו של יגאל סרי ז"ל ועל השפעתו הרבה דרך הקראת סיפוריו.

וכך כתב: "יגאל סרי־לוי. קריין ושחקן בחסד, שהיה חבר בלהקת פיקוד מרכז בימיה הגדולים ואז שיחק בהצגות תיאטרון נחשבות ובתסכיתים בקול ישראל. באמצע שנות השמונים, אחרי שחזר בתשובה, הוא הקליט בקולו את סיפורי 'כה עשו חכמינו'. הקלטות שלו היו להיט גדול בבית שלנו, ונדמה לי שלא רק אצלנו. שמענו אותן בלופּים. ואני מדבר על קלטות אודיו, כן? לא וידאו. קשה להאמין אבל בדור ההוא ילדים יכלו לשבת בריכוז ולהאזין במשך חצי שעה לקלטת. ואז להפסיק לרגע, להפוך צד, ולהקשיב לעוד חצי שעה".

"מה שמדהים הוא שבעצם כבר הכרנו את כל הסיפורים האלה מהספרים שיצאו לאור הרבה קודם והיו בכל בית, אבל סרי־לוי הפיח בהם חיים. פתאום הדמויות קיבלו קולות, אופי, אישיות. זה היה מופע מהפנט של איש אחד, ששיחק לבדו את כל הדמויות".

"הוא היה גם רבי יהודה הנשיא וגם אנטונינוס הקיסר, גם הלל הזקן וגם הנודניק שרצה לעצבן אותו, גם אלישע בעל הכנפיים וגם החייל הרומי האכזר שתופס אותו, גם שמעיה וגם אבטליון, גם קמצא וגם בר קמצא. והכול היה מבוצע ברמה גבוהה, בלי להתיילד, בלי להתדבל. בניגוד לחלק מקלטות הילדים שיצאו בשנים מאוחרות יותר, שלא לדבר על סרטים לילדים, היה בסדרה הזאת משהו מאוד רציני שנתן המון כבוד לסיפורים הגדולים וגם למאזינים הקטנים".

בשנים האחרונות התגורר בשכונת שמואל הנביא בירושלים ולמד בבית המדרש של ישיבת 'אש התורה' וכן במוסדות 'חוט של חסד'. וכן ישיבת 'נהר שלום'. היה אדם שדבוק בבורא עולם ומעולם לא התלונן.  

הוא הותיר אחריו את משפחתו היושבים שבעה על פטירתו. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

כה עשו חכמינו יגאל סרי-לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד