כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הדרמה בפעולה האמריקאית

המבצע שהסתבך בסוריה: מנהיג דאעש פוצץ את עצמו יחד עם ילדיו

עם פשיטת הכוח האמריקאי על הבניין בעיירה הסורית אטמה, הסמוכה לגבול הטורקי, מנהיג דעאש המכונה עבדאללה קרדאש פוצץ מטען חבלה וקבר תחת ההריסות אותו ואת רעייתו וילדיו. ראש הממשלה בנט: "אני רוצה לברך את בת בריתנו, ארה"ב, ואת החיילים האמריקנים האמיצים"

המבצע שהסתבך בסוריה: מנהיג דאעש פוצץ את עצמו יחד עם ילדיו
מנהיג דאעש שחוסל צילום: Pixabay

מנהיג דאעש מת הלילה (בין רביעי לחמישי) עם תחילת הפעולה האמריקאית על אדמת סוריה, כאשר פוצץ מטען חבלה שהרג אותו ואת בני משפחתו. כוחות ההצלה מסרו כי נשים וילדים היו בין 13 ההרוגים במבצע.

"העולם הוא מקום בטוח יותר עכשיו, כשמנהיג דאעש, אבו איברהים אל-האשימי אל-קוריישי, חוסל. כך אומר לפני זמן קצר ראש הממשלה בנט. "אני רוצה לברך את בת בריתנו, ארצות הברית, ואת החיילים האמריקנים האמיצים על המבצע הנועז. עלינו להמשיך את המלחמה הגלובלית נגד טרור בחוזק ובנחישות".

קודם לכן אמר הנשיא ביידן בהצהרה: "בזכות המיומנות והגבורה של הכוחות המזוינים שלנו, הורדנו משדה הקרב את מנהיג דאעש. לדבריו, "כל האמריקנים חזרו בשלום מהמבצע".

ביידן הוסיף, "בלילה האחרון, ובהוראתי, כוחות הצבא האמריקאיים השלימו בהצלחה מבצע לחימה בטרור. תודות לאומץ כוחותינו, הסרנו משדה הקרב את אבו איברהים אל-חשימי אל-קוראישי (עבדאללה קרדאש) - מנהיג דאעש".

עבדאללה קרדאש (אבו איבראהים אל-האשמי אל-קוריישי), המנהיג של דאעש שחוסל אתמול בלילה, נולד ב-1976 מערבית לעיר מוסול בצפון עיראק. שמו המקורי הוא אמיר. הוא סיים לימודי תואר ראשון בלימודי קוראן וחינוך אסלאמי באוניברסיטת מוסול בצפון עיראק בשנת 2000. הוא ביצע את שירותו הצבאי בצבא עיראק ב-2002 וכשסיים הגיע לעיר תלעפר בצפון עיראק והצטרף לאחד מארגוני הטרור הסונים "אנסאר א-סונה". כך דווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

ב-2004 הצטרף לארגון אל-קאעידה הסניף העיראקי, בפיקודו של אבו מוסעב א-זרקאווי. אחרי חיסולו של א-זרקאווי הפך לאיש הלכה בעיר מוסול. ב-2008 כוחות אמריקניים תפסו אותו והוא היה בכלא שנתיים. כשיצא מהכלא חזר לצפון עיראק והתחבר למנהיג דאעש לשעבר, אבו בכר אל-בגדאדי, והפך למקורבו. אחרי ההשתלטות של דאעש על חלקים נרחבים בסוריה ובעיראק הוא שימש כ"שר המשפטים" של דאעש. בהמשך איבד את רגלו הימנית בתקיפה אווירית של הקואליציה בהובלת ארה"ב באזור מוסול בצפון עיראק. הוא עבר בהמשך לשטח סוריה וגם שם נפצע בהפצצה ומשם הגיע לאזור אידליב בצפון מערב סוריה, שם ניהל את ענייני הארגון ממחבואו עד שחוסל לפנות בוקר.

במהלך המבצע אחד המסוקים נתקל בבעיה מכנית ולאחר מכן נאלצו הכוחות לפוצץ את המסוק על הקרקע, כך לפי גורם אמריקאי. כ-1,000 חיילי צבא ארה"ב בסוריה פועלים במזרח סוריה נגד דאעש.

הפשיטה הלילה כוונה לבניין ב'אטמה', עיירה מאוכלסת בצפיפות בצפון מערב סוריה ליד הגבול הטורקי, בה חיים עשרות אלפי בני אדם שנעקרו מבתיהם בעקבות המלחמה בת העשור במדינה.

"התעוררנו ב-01:00 לקול מסוקים. ואז בסביבות השעה 03:00 שמענו מטח של תקיפות", אמר אבו פאהד אל-חומסי, סורי המתגורר במרחק של בלוק מהמטרה, לרשת אל-ג'זירה "ראינו בית שהיה ממוקד וניזוק אבל עדיין אין לנו מושג מה קורה".

תושבים אמרו שהמסוקים ריחפו מעל הבניין במשך יותר משעתיים, לפני שתקפו אותו הכוחות המיוחדים של ארצות הברית ואז ביצעו פעולת נחיתה והסתערו על הבית.

מחמוד צ'האדי, המתגורר בסמוך, אמר כי הכוחות האמריקנים כיתרו את הבניין המיועד והשתמשו ברמקולים כדי לקרוא לתושביו לעזוב את האזור.

"כשהמבצע הסתיים, הלכנו לאזור וראינו בתוך הבניין כמה גופות, כולל של ילד", אמר. 'ההגנה האזרחית הסורית', קבוצת חילוץ מתנדבים הפועלת בחלקים שבשליטת המורדים בסוריה, המכונה גם 'קסדות לבנות', מסרה בהצהרה שלפחות 13 בני אדם נהרגו, כולל ארבע נשים.

 

סוריה דאעש ארה"ב נפתלי בנט ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד