כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הכרעה ביום שני

השימוש בתוכנת הריגול בתיקי נתניהו • פרטים חדשים ומדאיגים

על רקע החשיפה כי המשטרה השתמשה בתוכנות ריגול נגד עדים בתיקי נתניהו, הערכה הרווחת היא כי ביהמ"ש יורה על עצירת משפטו של ראה"מ לשעבר. הערב נחשפו פרטים נוספים, בהם כי המשטרה הטעתה את הפרקליטות וחזרה בה • פרקליטי נתניהו פתחו בבדיקה עצמית

השימוש בתוכנת הריגול בתיקי נתניהו • פרטים חדשים ומדאיגים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: פלאש 90

על רקע הסערה בעקבות החשיפה אמש (רביעי) על כך שהמשטרה השתמשה השמשה בתוכנות ריגול נגד עדים בתיקי ראש הממשלה לשעבר, פרקליטי נתניהו ונאשמים אחרים דורשים תשובות מהמשטרה. 

לפי הפרשן המשפטי של 'חדשות 12', גיא פלג, החשד הוא שאת המידע על הקשר בין יאיר נתניהו לג'יימס פאקר, השיגו החוקרים מהתוכנה האסורה שאינה חוקית. לטענתו "אחרת מדוע בכלל חקרו את יאיר".

פלג מסביר כי כעת ברור שלפחות במקרה אחד היה שימוש לא חוקי ברוגלה. לדבריו, "גורמים עמם הוא שוחח טענו כי למרות החריגה, לא הושגה ראיה בתיקי האלפים באמצעות תוכנת הריגול. אך את זה יקבע בית המשפט".

פרקליטי נתניהו פנו לבית המשפט ודרשו שהפרקליטות תענה להם בהקדם באיזו תדירות השתמשו בתוכנת הריגול ואילו ראיות הושגו באמצעותה. ביום שני הקרוב יתכנסו המעורבים בבית המשפט שיצטרך לקבוע לגבי עתידו של המשפט. האם עוצרים את המשפט עד שהתמונה תתבהר, אפשרות שלדברי פלג היא סבירה ביותר.

בתוך כך, כתב המשפט, אביעד גליקמן חושף ב'חדשות 13' שהמשטרה הטעתה את הפרקליטות לפני כשבוע ואמרה לה כי בתיקי נתניהו לא נעשה שימוש באותה תוכנה (ללא אישור וסמכות). הפרקליטות התעקשה על כך ורק אחרי שהמשטרה בדקה שוב היא שינתה את גרסתה והעבירה לפרקליטות כי אותה תוכנה אכן הייתה בשימוש. לפי הגרסה החדשה של המשטרה התוכנה הותקנה בנייד של פילבר והיא שאבה משם מידע בצורה לא חוקית. 

לדברי גליקמן, כרגע הבדיקה נמשכת ונכון לעכשיו אין אינדיקציות שאותו חומר אסור עבר לידי חוקרי היחידה החוקרת, אלא נשאר בידי אותה יחידה טכנולוגית. בעקבות הפרשה שורר בימים אלה חוסר אמון בין המשטרה לפרקליטות.

במקביל פורסם ב'כאן 11' כי צוות התביעה בתיקי נתניהו פתח בבדיקה בעקבות הסערה הגדולה ומהבדיקה הראשונית מסתמן כי אכן השתמשו בתוכנת הריגול בפרשות נתניהו ולא רק במסגרת חקירתו של עד המדינה מומו פילבר.

 

משפטו של בנימין נתניהו משטרת ישראל האזנות סתר תוכנת ריגול פגסוס שלמה פילבר NSO

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד