כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"לא ננוח ולא נשקוט"

מחאת סנדק: עשרות מפגינים בכניסה לירושלים • תיעוד

שבוע לאחר החלטת היועמ"ש לסגור את התיק נגד השוטרים בפרשת אהוביה סנדק, פעילי ימין מפגינים בכניסה לירושלים | המשטרה: המפגינים מפרים את הסדר וחוסמים את התנועה בציר הכניסה הראשי לעיר | בן גביר: ההפגנות והמחאות לא ייפסקו

מחאת סנדק: עשרות מפגינים בכניסה לירושלים • תיעוד
מחאת הימין בגשר המיתרים צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

למעלה ממאה פעילי ימין משתתפים הערב (חמישי) בהפגנה הנערכת בכניסה לירושלים, במחאה על החלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור את התיק נגד השוטרים המעורבים במרדף אחר הנער אהוביה סנדק, שנהרג לפני כשנה בבנימין. הכביש הסמוך לגשר המיתרים נחסם לסירוגין.

מהמשטרה נמסר כי בשעה זאת מתקיימת מחאה בסמוך לגשר המיתרים בכניסה לעיר ירושלים בהשתתפות עשרות מפגינים המפרים את הסדר וחוסמים את התנועה בציר הכניסה הראשי לעיר. "כוחות משטרה פועלים במקום לשמירה על הסדר הציבורי ובתוך כך, נחסמה לתנועת כלי רכב צומת הכניסה לעיר והתנועה מופנית לרחובות הסמוכים".

במשטרה הוסיפו כי "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא נאפשר הפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, שהשתתף הערב בהפגנה בגשר המיתרים, מתח ביקורת על הטיוח לדבריו בפרשת אהוביה סנדק ז"ל וסגירת תיק החקירה נגד השוטרים המעורבים בפרשה, על ידי היועמ"ש מנדלבליט. "המאבק ממשיך. ההפגנות והמחאות לא ייפסקו, לא ננוח ולא נשקוט, עד אשר ייעשה צדק לאהוביה ז"ל", אמר בן גביר.

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע ביום חמישי כי אימץ את עמדת פרקליט המדינה ומח"ש וקבע כי לא ניתן לייחס אחריות פלילית למי מהשוטרים המעורבים באירוע בו מצא את מותו אהוביה סנדק ז"ל, בדצמבר 2020, ולפיכך תיק החקירה בעניינם ייסגר.

היועמ"ש קבע כי לפי חומר הראיות, היתה הצדקה למרדף אחר הרכב שבו היה מצוי סנדק ז"ל וכי אין ביסוס בחומר הראיות לטענה כי השוטרים ביקשו לפגוע במכוון ("לנגח") את הרכב הנמלט ולא ניתן לקבוע איזה מהרכבים סטה וגרם להתנגשות במהלך העקיפה.

אהוביה סנדק גשר המיתרים הפגנת פעילי ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד