כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בחברה קדישא מיואשים

מספרים מבהילים: 353 נספים מקורונה בתוך שבוע

גל האומיקרון הנוכחי אמנם מעיד בימים האחרונים על התייצבות קלה במספר המאומתים היומי, אך מדיווחי משרד הבריאות נדמה כי גל הנפטרים רק הולך ומתעצם רח"ל

מספרים מבהילים: 353 נספים מקורונה בתוך שבוע
הלוויה. אילוסטרציה צילום: גילי יערי, פלאש 90

"המקררים גדושים": בשבוע האחרון נספו ל"ע 353 קורבנות מנגיף הקורונה. יש לציין, מדובר בנפטרים מהנגיף ולא עם הנגיף, כך לפי משרד הבריאות, שלדבריהם תעודות פטירתם נבדקו ביסודיות. 

ביום ראשון בתחילת השבוע שעבר, הלכו לעולמם מהנגיף 55 אנשים. ביום שני עמד המספר המבהיל על 48, ובשלישי הוא קפץ ל-59. ברביעי עמד המספר על 55, ובחמישי חלה ירידה קלה, כך לפי משרד הבריאות, כאשר המספר עמד על 38 קורבנות.

עם זאת, מרבית הנפטרים הם באופן מובהק מעל גיל 60. ביום ראשון בשבוע שעבר, נפטר אדם אחד מתחת לגיל 60, לפי משרד הבריאות הנפטר היה מחוסן. ביום שני, נפטר גם כן אדם אחד מתחת ל-60, כשהוא לא מחוסן כלל.

ביום שלישי בשבוע החולף, נפטרו שניים בקבוצת הגיל האמורה, אחד מחוסן ואחד לא. ברביעי נפטרו 6 ל"ע, 4 מחוסנים ו-2 שלא התחסנו. בחמישי נפטר אדם אחד מתחת ל-60, שהתחסן על מלא.

נזכיר, בשיחה עם 'בחדרי חרדים' בשבוע שעבר, סיפר עובד חברה קדישא: "אני עם שבועיים פשוט מטורפים. כמויות של נפטרים". 

לדבריו, הם מתמודדים עם מספרים שלא נראו מאז תחילת פרוץ המגפה לפני כשנתיים: "אנחנו עם מקררים גדושים", הוא שיתף. "אנחנו בעבודה אינטנסיבית של טהרות מ-8 בבוקר עד 16:00 בצהריים ללא רגע דל - מסביב לשעון".

עוד הוא אמר: "אני טיפלתי בתוך 3 שבועות במעל 140 נפטרי קורונה. מתחילת הקורונה לא ראיתי דבר כזה. יום ראשון האחרון, היו לי כמעט 20 נפטרי קורונה - ביממה", הוא אמר והדגיש: "וזה רק מי שאני מטפל בו באזור שלנו". 

קורונה אומיקרון חברה קדישא משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד