כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תגובה נוחה למשטר

דיווח: ישראל מתכננת מלחמה רחבת היקף נגד כוחות איראנים בסוריה

ישראל שוקלת אפשרות של "סכסוך ישיר" עם משמרות המהפכה של איראן בסוריה ושלוחותיה בלבנון | צה"ל מתכונן לתרגיל בן חודש כדי לאמוד את נכונותו להילחם בכוחות האיראנים בגבולות ישראל עם סוריה ולבנון

דיווח: ישראל מתכננת מלחמה רחבת היקף נגד כוחות איראנים בסוריה
גבול סוריה ישראל צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

איראן יושבת על גבול ישראל - סוריה ומביאה קבוצות גדולות של מיליציות אחרות שלוחמות במשך עשור בפיקוד איראני כדי להגן על שלטונו של בשאר אל-אסד. אבל מאז 2017, הכוחות הללו ניסו להתמקם בגבול עם ישראל גם כדי לפתוח חזית, בדומה לחיזבאללה בגבול ישראל-לבנון.

ישראל הזהירה שוב ושוב בחמש השנים האחרונות כי היא לא תסבול את התבססות הכוחות האיראניים בסוריה, במיוחד בסמוך לגבולותיה. ישראל פתחה במאות התקפות אוויריות נגד מטרות איראניות, מחסני נשק ומשלוחי נשק לסוריה ומשם ללבנון.

ערוץ הטלוויזיה "איראן בינלאומי" Iran International, דיווח, כי ישראל מתכננת לקיים תרגילים צבאיים בחודש מאי כדי להתכונן לעימות רחב היקף, ולהתמודד עם התקפות אפשריות של כוחות איראנים במקרה של תקיפה ישראלית נגד מתקני הגרעין של טהראן.

ישראל כזכור פנתה למערב שוב ושוב בטענה כי שיחות הגרעין בווינה בין איראן למערב אינן מספקות את הביטחון הדרוש לישראל כדי למנוע מטהראן נשק גרעיני. ישראל אמרה שהיא שומרת לעצמה את הזכות להתמודד עם "תוכנית הגרעין האיראנית באמצעים שלה".

במקרה של תקיפה כזו, ככל הנראה כוחות בפיקוד של איראן יגיבו נגד ישראל מסוריה ומלבנון. זו תהיה אופציה נוחה עבור איראן, במקום התקפות טילים ישירות נגד ישראל שעלולות להרחיב את הסכסוך למלחמה אזורית מלאה, אפשרות שתכלול את ארצות הברית.

גורמים רשמיים ותקשורת ישראלים דנו באפשרות האמיתית של תקיפות מסוריה ולבנון במקרה של תקיפה נגד איראן. בתרחיש כזה, הישראלים רמזו לנקמה בקנה מידה גדול לא רק נגד כוחות תוקפים אלא גם במטרות ברחבי סוריה, כולל נכסי ממשלת סוריה. כיום, על פי גורמים ביטחוניים, ישראל רואה בממשלת אסד אחראית לכל מה שמתרחש בשטחים שבשליטתה.

גבול סוריה גבול לבנון עימות איראן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד