כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
סוף טוב?

חמישה ימים אחרי: בן ה-5 שריתק מדינה שלמה - חולץ מהבור

חמישה ימים לאחר שנפל לבור בעומק עשרות מטרים, חולץ כעת ריאן בן ה-5, ממרוקו | הוא הוצא לפני זמן קצר מהמנהרה, כשהוא על אלונקה היישר אל ניידת האמבולנס, שתובילו אל המסוק, וממנו אל בית החולים 

חמישה ימים אחרי: בן ה-5 שריתק מדינה שלמה - חולץ מהבור
מקום החילוץ צילום: צילום מסך

חמישה ימים לאחר שנפל לבור בעומק עשרות מטרים, חולץ כעת (מוצאי השבת) ריאן בן ה-5, ממרוקו. הוא הוצא בדקות האחרונות מהמנהרה העמוקה, כשהוא על אלונקה, ישר אל ניידת האמבולנס שניצבה הכן במקום, וצפויה להסיעו עד למסוק בדרכו אל בית החולים. לפי שעה לא ברור מה מצבו של הילד. 

החילוץ התקדם בעצלתיים במשך כל הימים האחרונים, בין היתר בעקבות החשש של הכוחות הפועלים בשטח, כי עבודה מהירה מדי עם הכלים הגדולים תגרום לקריסה של חלקי אדמה אשר עלולים להוביל להריגתו של הילד. 

דקות לפני חילוצו, נצפו הכוחות מכניסים אלונקה למנהרה יחד עם הוריו של הילד.

הרגע בו הוכנס הילד לאמבולנס \\ צילום: מתוך עמוד הטלגרם של אבו עלי אקספרס 

 

הילד בבור במרוקו\\\\רשתות חברתיות

נזכיר, במסגרת מאמצי החילוץ, ניסו כל העת הצוותים השונים במקום, להגיע אל הילד באמצעות חפירות עם דחפורים. בו בזמן, הצליחו הכוחות להוריד לו מזון ושתייה כדי שישרוד. אחר המאמצים עקבו מכל העולם, וכמאה אלף איש עקבו בשידור חי, תוך שהם מקווים ונושאים תפילה כי יחולץ. 

בשל החפירות העמוקות להצלת הילד, חשש גיאולוגים מקריסת חלקים באדמה - במהלך החפירות, ממשלת מרוקו הביעה דאגה מפני אסון אפשרי במקרה של קריסה, וקראה לתושבים שלא להתקהל באזור. 

מצלמה שהכניסו הכוחות לבור גילתה למרבה שמחתם כי הילד עודו בחיים, וניתן היה לראות כי הוא שוכב באפיסת כוחות תוך שהוא המתין לחילוץ.

מרוקו מלך מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד