י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אחרי שנים של רדיפה

דו"ח מטריד של האו"ם: "יהודים בודדים נשארו, כל השאר נמלטו"

"רוב האוכלוסייה היהודית עזבה את תימן לאחר מספר שנים של רדיפה, שהחלה תחת הנשיא לשעבר עלי עבדאללה סאלח, אך התגברה תחת החות'ים". כך בדו"ח חדש שמתפרסם

דו"ח מטריד של האו"ם: "יהודים בודדים נשארו, כל השאר נמלטו"
יהודי תימן, אילוסטרציה צילום: צור שזיף

רדיפה שיטתית של יהודים בתימן על ידי המורדים החות'ים גירשה את הקהילה העתיקה כמעט לחלוטין מהמדינה, ואולי נותרו רק שבעה יהודים בתימן, כך קבע פאנל של האו"ם.

הגילויים, שדווחו לראשונה על ידי Jewish Insider, נכללו בדו"ח שהוזמן על ידי מועצת הביטחון של האו"ם על מלחמת האזרחים הפוקדת את המדינה. על פי הדיווח, אחד משבעת היהודים המאומתים בתימן כלוא.

"הפאנל תיעד את הרדיפה השיטתית של יהודים באזורים שבשליטת החות'ים", נכתב בדו"ח, שפורסם ב-26 בינואר. "רוב האוכלוסייה היהודית עזבה את תימן לאחר מספר שנים של רדיפה, שהחלה תחת הנשיא לשעבר עלי עבדאללה סאלח, אך התגברה תחת החות'ים. הפאנל מדווח על שבעה יהודים שעדיין נמצאים בתימן, כולל אחד שנותר במעצר למרות הוראה לשחררו שניתנה ביולי 2019".

נראה שהכוונה ללוי מרחבי, שנעצר על חלקו בהבאת ספר תורה עתיק לישראל. החות'ים, פלג שיעי הנתמך על ידי איראן, התנקשו בחייו של הנשיא סאלח ב-2017. בדיווח נאמר כי החות'ים מטיפים לאלימות אנטי-יהודית לילדיהם בגיל בית הספר.

ילדים צועקים באופן קבוע את הסיסמה של החות'ים 'מוות לאמריקה, מוות לישראל, קלל את היהודים, ניצחון לאיסלאם', נכתב בדו"ח, המתאר מחנה קיץ של החות'ים. כך על פי סוכנות הידיעות היהודית JTA.

הדו"ח הטיל את רוב האשמה לסכסוך על החות'ים, ותיאר את שיטות העבודה שלהם כ"מהווים איום מתמיד על האוכלוסייה האזרחית". הוא ציין גם כי תקיפות אוויריות שבוצעו על ידי הקואליציה בראשות סעודיה שתומכת בממשלת תימן "ממשיכות לגרום גם לאבדות אזרחיות".

המורדים החותים תימן יהודי תימן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד