י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"אנחנו כאן כדי להישאר"

שני צעירים נעצרו בגין השחתת בית משפחה חרדית

שני צעירים קטינים נעצרו בגין מעשי ונדליזם בביתו של שליח חב"ד בפלורידה. השליח הרב גרינברג: "אני גר כאן כבר 17 שנה, ומעולם לא חוויתי דבר כזה. אין ממה לחשוש. אנחנו כאן כדי להישאר"

שני צעירים נעצרו בגין השחתת בית משפחה חרדית
תיבת הדואר השבורה צילום: Colive

שני בני נוער נעצרו בגין פשע שנאה שביצעו בביתם של שלוחי חב"ד בבוניטה ספרינגס שבמדינת פלורידה. המקרה התרחש ב-31 בינואר, כאשר הרב מנדי גרינברג, מנהל בית חב"ד, חזר לביתו וגילה כי תיבת הדואר שלו הושחתה, רכב סמוך לביתו הושחת ושמשת החלון נופצה, והמילה "יהודים" רוססה לאורך השביל שלו.

במסיבת עיתונאים ביום שישי בבוקר, הודיע השריף המחוזי, ​​כי הבלשים זיהו שני חשודים בפרשה, ואיתרו אותם במהירות ועצרו אותם. הבלשים זיהו צעיר בן 17 ונער בן 14 כמבצעי הפשע, ושניהם נעצרו בגין עבירה מדרגה ראשונה, עבירה פלילית - פשע שנאה.

"ההתנהגות הזו מחליאה אותי", אמר השריף קארמיין מרסנו, "למרבה הצער, השנאה כלפי העם היהודי עדיין קיימת היום. אלימות או אפליה המבוססת על שנאה מכל סוג כלפי כל אחד אינה מקובלת ולא ייסבלו במחוז שלי", אמר.

הרב גרינברג הודה למשטרה על מהירותה בפתרון התיק. "אני גר כאן כבר 17 שנה, ומעולם לא חוויתי דבר כזה", אמר הרב גרינברג לאתר Collive.

"למרות שזה כמובן מיעוט, זה גם מכתים את הקהילה כולה. חשוב שנגביר מעשים טובים וחסד כדי להילחם ולהדוף את התחושה הזו של שליליות וחושך. זה באמת משנה את המציאות בחדר חשוך, נר אחד קטן עושה את כל ההבדל, אם אנשים מכל הדתות והרקעים יגדלו במעשים אקראיים של טוב וחסד, זה מה שיעלה על פני השטח", אמר.

לקהילה היהודית אמר הרב גרינברג: "אין ממה לחשוש. אנחנו כאן כדי להישאר, אנחנו בטוחים וחשוב לנו להביע את הגאווה שלנו. חשוב לקבוע מזוזה על הדלת, אם אין לכם, נוכל לעזור לכם בזה".

שליח חב"ד חרדים פלורידה משפחה חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד