י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
למרות חילוקי הדעות

ארצות הברית הסירה חלק מהסנקציות על איראן

ממשל ביידן הודיע כי הסיר חלק מהסנקציות על סקטור הגרעין האזרחי האיראני, וזאת כהכנה לחלק האחרון של המשא ומתן על חזרתה של ארצות הברית להסכם הגרעין משנת 2015 עם איראן

ארצות הברית הסירה חלק מהסנקציות על איראן
ארה"ב איראן ואירופה צילום: Pixabay

ממשל ביידן הודיע כי החזיר לתוקף כמה ויתורים על סנקציות שממשל אובמה יזם במהלך המשא ומתן להסכם הגרעין בשנת 2015 וממשל טראמפ ביטל בשנת 2020.

מדובר בפעם הראשונה מאז החזרה למשא ומתן עם איראן שבה ארצות הברית מכריזה על ביטולן של סנקציות כלשהן על הרפובליקה האסלאמית. ההחלטה התקבלה בשעה שצוותי המשא ומתן שבים לווינה על מנת לקחת חלק בסבב קריטי של הדיונים שיכול להביא לחתימה על חזרתה של וושינגטון להסכם או לפיצוץ המשא ומתן.

מקורות בוושינגטון מסרו לסוכנות הידיעות AP כי ההחלטה על השבת ויתורי הסנקציות נועדה לדחוף את איראן לחזור באופן מלא לקיום התחייבויותיה במסגרת הסכם הגרעין, שאותן הפרה באופן גלוי מאז יציאת ארצות הברית מההסכם והעמקת הסנקציות על טהרן. בעוד שהצוותים ישובו בשבוע הבא לשולחן המשא ומתן, בשבוע החולף נחשף כי התגלעו חילוקי דעות בתוך צוות המשא ומתן האמריקני עצמו.

כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו כי לפחות שלושה חברים בצוות המשא ומתן האמריקני פרשו מתפקידם במחאה על כך שהממשל מקל מדי בדרישותיו מהרפובליקה האסלאמית. על פי הדיווחים, הנשענים על מידע שהופיע בעיתון "וול סטריט ג'ורנל", שני חברי צוות המשא ומתן, שבראשו עומד איש מזכירות המדינה רוברט מאלי, פרשו מהשיחות משום שהם מעוניינים ב"עמדת מיקוח נוקשה יותר מול איראן".

במקביל, בטהרן הודיעו כי הם מוכנים לפגוש את נציגיו של ביידן אם אכן יתעורר צורך בכך לאור התקדמות פוטנציאלית במשא ומתן. מדובר בהתפתחות משמעותית ראשונה מסוגה תחת הממשל החדש של הנשיא איברהים ראיסי, אשר מעידה על התקרבות האפשרית למערב.

הסכם הגרעין האיראני הטלת סנקציות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד