י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חיסול המנהיג השני

צבי יחזקאלי: זה המסר שביקשה ארה"ב להעביר לדאעש

ארצות הברית דיווחה כי הצליחה לחסל את מנהיג דאעש באמצעות מבצע קרקעי • פרשן 'חדשות 13', צבי יחזקאלי סבור ש"המסר - אם מתעסקים עם האמריקנים, הם ימשיכו לעשות זאת"

צבי יחזקאלי: זה המסר שביקשה ארה"ב להעביר לדאעש
צבי יחזקאלי צילום: צילומסך ערוץ הידברות

ארצות הברית עדכנה בסוף השבוע שעבר כי הצליחה לחסל את מנהיג דאעש אבו איברהים אל-האשימי אל-קוריישי במחוז אידליב בצפון-מערב סוריה. ראש הממשלה נפתלי בנט בירך על המהלך, וטען: "אני רוצה לברך את בת בריתנו, ארה"ב, ואת החיילים האמריקנים האמיצים על המבצע הנועז. עלינו להמשיך את המלחמה הגלובלית נגד הטרור בחוזק ובנחישות".

נשאלת השאלה האם הלחימה בדאעש רומזת על כך שארצות הברית עדיין נלחמת לטובת המזרח התיכון, ומה בדבר מעמדה של איראן נוכח השיחות עם המעצמות בוינה בירת אוסטריה? את השאלות המשמעותיות הללו בירר איש התקשורת ניסים משעל בשיחה עם הפרשן לענייני ערבים ב'חדשות 13', צבי יחזקאלי ברדיו 103FM, שהביא פרטים נוספים על הפרשה, תוך שהוא מתבונן על הטקטיקה בה נוהגת איראן מול ארצות הברית.

"אבו איברהים קיבל את הנהגת דאעש אחרי החיסול של אל בגדדי על ידי האמריקאים. תפקידו היה להחזיר את דאעש להיות גורם מפתח בסוריה ובעיראק והוא עשה את זה. הוא גם היה אחראי לטבח היזידים, ולזה שדאעש עדיין טובח בלוחמי אסד. רק לפני שבועיים השתלטו 100 לוחמי דאעש על בית כלא באזור הכורדי, ולקחו משם בני ערובה", שרטט יחזקאלי את דמותו המבצעית של מנהיג הארגון שחוסל.

לדבריו, מדובר בהצלחה רחבה מאוד של ארצות הברית, לאחר שזו הגדירה את דאעש כאויב המרכזי שלה, "האמריקאים כבר מזמן הבינו שדאעש זה ארגון שלא הולך לשום מקום. זו אידיאולוגיה". האם החיסול של מנהיג דאעש אומר שהאמריקאים עדיין משחקים באזור? יחזקאלי טוען שכן, אבל בהתאם לתנאים שלהם ולנוחות שלהם.

"אני לא רוצה להמעיט בערכו של החיסול כי החיסול הזה, הוא חשוב וגם המסר שלו הוא חשוב, אבל אבל איראן יותר מאיימת, ודאעש לא האויב מספר אחת של ארה"ב. איראן מרה ומתוחכמת יותר - היא אפילו תוקפת את האמריקאים. הם הולכים על האויב הקל", הסביר יחזקאלי.

בהמשך הסביר כי הנושא עם איראן סבוך, במיוחד מאז שהחלו השיחות בווינה. "יש שם התקדמות עצומה, ייתכן וכבר בחודש הזה נשמע על טיוטת הסכם. לכן, האמריקאים סופגים את ההתקפות. הם שותקים, אבל הם לא יודעים שככה איראן מבססת את מעמדה ליום שאחרי ההסכם". יחזקאלי טען כי ארצות הברית קוראת את המפה לפי האינטרסים שלה, ואינה מתייחס לאיראן כאויב האמיתי. "הם לא רוצים להתערב במזרח התיכון, ולכן הם מזניחים אותו".

לסיום התייחס להסכם שעתיד להיחתם בין איראן למעצמות, ואמר: "מבלי לראות את כל פרטי ההסכם אני יכול להגיד לך שאני בטוח שהאיראנים ירוויחו ממנו. הם ירוויחו שני דברים: קודם כל יזרום כסף לאיראן, ודבר שני הם ימשיכו בתוכנית הגרעין שלהם. ישראל תצטרך להתמודד עם זה. אין מה לעשות, השיקולים של האמריקאים לא תמיד תואמים לשלנו".

 

דאעש חיסול מחבל עבדאללה קרדאש צבי יחזקאלי צביקה יחזקאלי רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד