ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
קייב תיפול תוך ימים

רוסיה מתכננת פשיטה שתביא לאלפי הרוגים בשני הצדדים

רוסיה מאיצה את ההכנות לפלישה לאוקראינה שתביא ככל הנראה למותם של 50,000 אזרחים, ולפחות חמישה מיליון פליטים, קייב הבירה תיפול תוך יומיים, כך ע"פ גורמים אמריקנים

רוסיה מתכננת פשיטה שתביא לאלפי הרוגים בשני הצדדים
חיילים בצבא אוקראינה צילום: Pixabay

סגן שגריר רוסיה באו"ם דחה את הערכות של מודיעין ארה"ב בנוגע לפלישה רוסית פוטנציאלית כאל מידע מדאיג, וניסה להמעיט בחומרתן תוך שהוא השווה את הדיווחים לפיהם רוסיה עלולה להשתלט על קייב בעוד כמה ימים ולהשאיר בשטח 50,000 אזרחים הרוגים או פצועים, כאל מתקפה של ארה"ב על לונדון. כך מדווח ה'וושינגטון פוסט'.

"הטירוף והפחדים נמשכים" האשים הסגן, "מה אם נגיד שארה"ב תוכל להשתלט על לונדון תוך שבוע ולגרום ל-300 אלף מוות אזרחים?" צייץ סגן השגריר דמיטרי פוליאנסקי.

ההערכות המעודכנות של הצבא והמודיעין האמריקני שתודרכו למחוקקים ולגורמים אירופיים במהלך הימים האחרונים, היו ההערכה העגומה ביותר של פקידים אמריקאים עד כה לגבי הידרדרות המצב הביטחוני באוקראינה. והם מגיעות כאשר ממשל ביידן מזהיר כי מוסקבה שוקלת לצלם מתקפה מזויפת נגד שטח רוסי או אנשים דוברי רוסית על ידי כוחות אוקראינים כעילה לפלוש לשכנתה, טענה אגב, שהקרמלין מכחיש בתוקף.

בכירים שמכירים את ההערכות אמרו כי לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין יש כעת 70 אחוז מכוח הלחימה הדרוש לו לתקיפה שעלולה - בתרחיש הקיצוני ביותר - לכבוש במהירות את הבירה קייב ולהדיח את הנשיא הנבחר במדינה, וולודימיר. זלנסקי. פלישה כזו, לדבריהם, עלולה לעורר משבר פליטים באירופה כאשר עד 5 מיליון בני אדם יברחו מאוקראינה.

נכון ליום שישי, היו 83 גדודים רוסיים עם כ-750 חיילים כל אחת, ערוכים לתקיפה אפשרית. מדובר בעלייה מ-60 לפני שבועיים. הבית הלבן הודיע שלארצות הברית אין מידע לפיו פוטין קיבל החלטה לפלוש. אבל צילומי לוויין ומודיעין מצביעים על כך שהוא צבר יותר מ-100,000 חיילים וציוד לחימה רב בגבול עם אוקראינה - גורם ביטחוני מערבי אחד העריך את המספר על 130,000 - מה שעשוי להפוך למתקפה הצבאית הגדולה ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה.

למרות שגורמים רשמיים בארה"ב מאמינים שניתן לצאת לתקיפה בכל יום, התנאים האופטימליים צפויים להגיע בין אמצע פברואר לסוף מרץ, כאשר השטח השטוח והפתוח של אוקראינה והנהרות שחוצים אותה קפואים וכלי רכב משוריינים יכולים לתמרן באזור ביתר קלות.

אוקראינה רוסיה ארה"ב פלישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד