ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"בקרוב תהיה בשורה"

הזעם הציבורי מחלחל: בנט מתכנן 'שורת צעדים' לבלימת המחירים

ברקע השיח הער בציבור ובתקשורת באשר לעליות המחירים הדרמטיות באחרונה, לצד האשמת ממשלתו, התייחס הבוקר ראש הממשלה נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה ליוקר המחיה והבטיח: "בימים הקרובים נציג לציבור שורה של צעדים שייעודם להקל על יוקר המחיה בארץ" 

הזעם הציבורי מחלחל: בנט מתכנן 'שורת צעדים' לבלימת המחירים
נפתלי בנט בלשכת ראה"מ צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ברקע השיח הער בציבור ובתקשורת באשר לעליות המחירים הדרמטיות באחרונה, והאשמת ממשלתו, התייחס הבוקר (ראשון) ראש הממשלה נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה ליוקר המחיה והבטיח: "בימים הקרובים נציג לציבור שורה של צעדים שייעודם להקל על יוקר המחיה בארץ".

בנט אמר בפתח הישיבה, כי הוא מקווה שבקרוב תהיה בשורה, בעיקר במחירי המזון. "אלה דברים שיהיה להם אפקט מיידי. כבר נעשו כמה צעדי בלימה, מול רשתות השיווק והיבואנים, ואני רוצה לשבח את שר האוצר ואת שרת הכלכלה על כך", החמיא בנט לשרים, זאת על רקע האשמה הציבורית כלפיהם כי הם לא עושים די בנושא. 

בנט הוסיף, כי "עליית המחירים העולמית אמנם מכה בישראל באופן מתון יחסית למדינות אחרות, אבל אנחנו מרגישים אותה היטב, כי היא יושבת על מחירים גבוהים מאוד מלכתחילה", אמר בניסיון לתרץ את העלייה ביוקר המחייה כבעיה עולמית. 

"אני שמח לראות שהציבור מבין את החשיבות של צרכנות נבונה וביקורתית. אבל במקביל, אנחנו כממשלה כבר פותחים חסמים, ומגבירים את התחרות", המשיך בנט. 
 
"בסוף", הוסיף ראש הממשלה, "מה שמוריד מחירים ומשפר שירות זה תמיד אותו הדבר - תחרות, תחרות, תחרות. פה אני רוצה לפנות למשרדי הממשלה - צריך להקל על רגולציה ולפתוח את המשק לתחרות. אל תפחדו! תהיו נועזים", קרא בנט לשריו. 
 
"תקן שטוב לגרמנים או לשבדים, כנראה מספיק טוב גם לישראלים. לפער של 150% במחיר של משחת שיניים, למשל, אין הצדקה. אני זוכר שאני כשר כלכלה הורדתי את מחיר הגבינה הצהובה. איך? פתחתי את שוק הגבינות לייבוא ולתחרות, נכנסה גבינה צהובה מפולין והורידה גם את המחיר של הגבינות הישראליות" הסביר בנט. 

לסיום קרא לשרים, "אנחנו צריכים לראות את המצב כהזדמנות", לדבריו מדובר בהזדמנות לטפל בכשלים מבניים, ארוכי טווח, שהביאו לעשור של התייקרויות. "יש לממשלה הזאת הזדמנות יוצאת דופן להקטין את ההשפעה של לוביסטים ובעלי עניין, ולפעול לטובת הציבור, לטובת כלל אזרחי ישראל. כך נעשה", אמר בנט בסיום דבריו בנושא. 

במהלך 5 הדקות בהן דיבר הבוקר בנט, בפתח הישיבה, כלל לא התייחס ראש הממשלה לנושא הקורונה, וזאת על אף שהנגיף ממשיך להכות ללא רחם באזרחי ישראל, כאשר מנין החולים קשים שבר הבוקר את שיאו מפרוץ המגפה, ומספר המתים רק הולך וגדל. 

התעסקותו המרכזית הבוקר ביוקר המחיה, מסבירה היטב, כי ראש הממשלה בנט מבין שהלך הרוח בציבור, מופנה נגדו ונגד ממשלתו בנושא. עדות בולטת לכך, ניתנה הבוקר עם פרסום סקר שנערך ב'חדשות הבוקר', משם עולה כי מרבית הציבור (67%) חושב כי שר האוצר בממשלתו, אביגדור ליברמן פועל באופן 'גרוע' בטיפול ביוקר המחיה.

סביר להניח, כי בנט מבין שמדובר במבחן הגדול כעת, עבורו ועבור ממשלתו, זאת לאחר שנראה כי צלחו את שיא גל האומיקרון. בימים הקרובים יציג בנט יחד עם שר האוצר ליברמן את "שורת הצעדים" עליהם דיבר הבוקר, ולאחריו ימתינו השניים בקוצר רוח, להחלטת הציבור האם להוריד במעט את האשמה כלפיהם ביוקר המחיה המשתולל 

נפתלי בנט ישיבת הממשלה יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד