י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ההתייחסות ל'פניני הלכה'

סערת המכתבים בציונות הדתית; הרב דרוקמן מגנה

אחרי פרסום שני המכתבים נגד הרב מלמד, מספר רבנים שחתומים על המכתב בו שמו של הרב לא אוזכר - מתנערים ומבהירים כי לא כיוונו נגדו | הרב דרוקמן מצידו הגיב למתקפה: "אני רואה בזה רדיפה. רודפים אותו" | המארגנים טוענים: בשתי העצומות, הכוונה הנסתרת הייתה נגד רב הישוב הר-ברכה

סערת המכתבים בציונות הדתית; הרב דרוקמן מגנה
הרב אליעזר מלמד צילום: נריה דוד בינשטוק

סערה לאחר פרסום המכתבים עליהם חתומים עשרות רבנים בציונות הדתית, רובם מהזרם החרד"לי, שכוונתם הייתה למתוח ביקורת, לטענת המארגנים, נגד הרב אליעזר מלמד ונגד ספריו.

מספר רבנים שחתומים על המכתב בו תקפו "תלמידי חכמים שמורים הוראות עצמאיות", טוענים שלא חתמו ספציפית נגד הרב מלמד אלא באופן כללי, וכי הקשר בין המכתב שפורסם בשמם למכתב אחר בו אוזכר שמו של רב היישוב הר-ברכה הוא מקרי בהחלט. 

בין הרבנים המבהירים הוא הרב יעקב אריאל, מנסח המכתב, שמצהיר בשיחה אישית שיש לו ביקורת על הרב מלמד ועל חלק מפסיקותיו, אך לדבריו אין קשר בין שני המכתבים וכי המכתב אותו ניסח לא כוון אישית נגד הרב.

הרב אליקים לבנון, רב השומרון וראש ישיבה באלון מורה, שחתום על המכתב השני בו שמו של הרב מלמד כן מופיע, אמר שלמרות הביקורת שלו, הוא לא מחרים את סדרת הספרים, 'פניני הלכה' של הרב מלמד, והורה לתלמידיו שניתן ללמוד ולעיין בספרי 'פניני הלכה' מלבד כרך טהרת המשפחה שהוא לדבריו הבעייתי.

לטענת המארגנים, בשני המכתבים, עליהם החלו להחתים לפני כשלושה חודשים, הכוונה הייתה ביקורת ישירה כנגד הרב מלמד. לדבריהם, הוצגו לחלק ניכר מהרבנים פסקים של רב הישוב בשומרון ובהם עסקו כשהחתימו את הרבנים.

"כל מי שחתם על מכתבו של הרב יעקב אריאל הראה בכך שהוא לא מעוניין לצאת אישית נגד הרב מלמד", אומר הרב מתניה אריאל, אחד ממארגני המכתבים. לדבריו, "רוב ככל הרבנים לא ניסו להניא אותנו מלפרסם במקביל גם את מכתבו של הרב דב ליאור שהוצע להם לחתום עליו".

הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, הגיב לעצומות, עליהן הוא לא חתום, וגינה אותן אך לא גיבה את הרב מלמד ישירות. בשיחה שפרסם העיתונאי יאיר שרקי נשמע הרב דרוקמן תוקף את המכתבים נגד הרב מלמד, ואמר שהוא "רואה בזה רדיפה. רודפים אותו".

במקביל, מארגני המכתבים החלו להפיץ חוברות "על חשיבותה של שמירת מסורת הפסיקה", בו ריכזו מאמרים ושיעורים שהוצגו נגד הספרים של הרב מלמד, או על חשיבות השמירה על "מסורת הפסיקה".

הרב אליעזר מלמד הרב חיים דרוקמן הרב יעקב אריאל הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד