י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"חלק מהעבר"

תוניסיה: הנשיא עשה צעד דרמטי נגד מערכת המשפט

נשיא תוניסיה פיזר בצעד דרמטי את מועצת השיפוט העליונה, הגוף העוסק בעצמאות שיפוטית במדינה. "מועצה שנמכרות בה משרות ושתנועת השיפוט בה נקבעת על פי נאמנויות ולא משפט"

תוניסיה: הנשיא עשה צעד דרמטי נגד מערכת המשפט
נשיא תוניסיה קאיס סעיד צילום: באדיבות המצלם

נשיא תוניסיה, קייס סעיד, החליט לפזר את מועצת השיפוט העליונה במדינה (בית המשפט העליון). סעיד שביקר במטה משרד הפנים הלילה ונפגש עם שר הפנים ובכירים במשרד, אמר כי המועצה הפכה "מועצה שנמכרות בה משרות ושתנועת השיפוט בה נקבעת על פי נאמנויות ולא משפט".

לדברי הנשיא, "מקומם לא במקום שבו הם יושבים. על המועצה לראות עצמה כחלק מהעבר החל מרגע זה", אמר והוסיף כי יפעל להנפיק צו זמני בעניינה.

עוד אמר כי זכותם של האזרחים התוניסאים להפגין היום "בצורה שלווה" לאור החלטתו. סעיד גם כינה חלק מאנשי המועצה "בוגדים" ואף אמר כי יש בהם מי שמתכנן "חיסולים/התנקשויות".

בחודש יולי אחרון פרסם סעיד צו שמדיח רשמית את ראש הממשלה התוניסאי וכמה שרים נוספים, הוא גם השעה אז את פעילות הפרלמנט ומינה לאחר מכן את המדינאית נג'לאא' רמדאן לראשות הממשלה והטיל עליה את מלאכת הרכבתה.

בחודש שעבר ביטל סעיד את כל ההרשאות הכספיות לחברי המועצה. הוא אמר "במועצה זו נמכרים תפקידים ומינויים לפי נאמנויות. המקום שלהם הוא לא המקום שבו הם יושבים עכשיו, אלא המקום בו עומדים הנאשמים", אמר סעיד בנאום במשרד הפנים.

 

 

תוניס תוניסיה בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד