כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
התערבות מפתיעה

יו"ר מרכז השלטון המקומי להנדל: רפורמת הקומה הכשרה - כפייה על המגזר החרדי

במכתב חריף וחריג מסוגו, פנה הבוקר יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס לשר התקשורת יועז הנדל, בו מתייחס לרפורמת הקומה הכשרה כ"כפייה" נגד הציבור החרדי. במכתבו דורש ביבס, לקיים שיח מכבד עם ראשי רשויות של המגזר החרדי.

יו"ר מרכז השלטון המקומי להנדל: רפורמת הקומה הכשרה - כפייה על המגזר החרדי
הדס פרוש פלאש90

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, שיגר הבוקר (ראשון) מכתב חריף לשר התקשורת יועז הנדל בעקבות כוונתו לבצע רפורמה שתבטל למעשה את הקומה הכשרה שנוסדה ע"י מרנן ורבנן גדולי ישראל זצוק"ל ושליט"א. ביבס טוען במכתבו כי מנהיגי השלטון המקומי של המגזר החרדי רואים את המהלך כ"כפייה", וקרא להנדל לייצר שיח משותף עימו - יחד נציגי הרשויות החרדיות.

במכתב שהעתקים ממנו נשלחו לראה"מ נפתלי בנט, ולשרת הפנים איילת שקד ולשורה של שרים ובכירים במשרדי הממשלה, כתב ביבס, כי הובאה לידיעתו סוגיית "הקומות הכשרות", וכי "מנהיגי השלטון המקומי החרדי מוחים נחרצות על הכפייה בביטול "תעודת הזהות" של המגזר החרדי על מכלול גווניו הרואה בבידול זה את האופן בו הוא שומר על אופיו וקהילתו הייחודית.

"מהקשבתי לרחשי השטח המבעבע ברשויות החרדיות, ולאחר ששמעתי וקראתי את החלטתך בדבר פתיחת ה"קומות הכשרות" לניוד חופשי באופן זה, אבקש לפנות אליך בבהילות על מנת לייצר שיח משותף לפני ביצוע החלטה זו".

עוד כתב יו"ר מרכז השלטון המקומי במכתב להנדל, כי "ללא הידברות והסכמה תוך כפיית השקפת עולמך על הציבור החרדי ומנהיגיו, יביא את החשיבה והמטרה למבוי סתום.

"כמדינה דמוקרטית המחזיקה בחוק יסוד של כבוד האדם וחירותו, אל לנו להנחיל כפייה, שאנו מתנגדים לה ביסודה, בכל מגזר באשר הוא ללא הידברות והסכמה וללא תכלית ראויה. אל לנו לבצע התערבות גסה זו מתוך כפייה וניתוץ המוסכמות החברתיות. מניסיוננו עתיר השנים, מהלכים שמתבצעים באופן חד צדדי מניבים תועלת פחותה לאין ערוך ולפעמים אף מביאים לפגיעה ממשית, לעומת מהלכים המקודמים בשיתוף פעולה.

"לאור כל זאת, אבקש לתאם פגישה דחופה עם נציגי ראשי הרשויות החרדיות ואנוכי, על מנת לקדם מהלכים מועילים בשיתוף פעולה מתוך השגת המטרה לצד הבנה של צרכי המגזר החרדי. אנו פועלים לאחדות ולא לפילוג ומכבדים כל אדם ומגזר באשר הוא, ישראל הייתה ותמשיך להיות בית לשלל תרבויות ומגזרים וחובנו לכבדם".

יועז הנדל חיים ביבס הקומה הכשרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד