כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הסעיר את העולם

רגעי הדרמה במרוקו: בן החמש בכה "תרימו אותי"

קרוב משפחה של הילד שמת במרוקו בבור בעומק 32 מטרים, סיפר כי המשפחה הבינה לראשונה שהוא נעדר כאשר שמעו בכי עמום מהמעמקים, אז הורידו טלפון עם אור ומצלמה דולקת כדי לאתר אותו. "החופרים נתקלו בסלע קשה בדרכם, ולכן נזהרו מאוד ממפולות או סדקים"

רגעי הדרמה במרוקו: בן החמש בכה "תרימו אותי"
הבור במרוקו צילום: צילום מסך כאן 11

ריאן בן החמש ממרוקו, מת לאחר שחולץ מבור בעומק 32 מטרים. העובדים חפרו בידיים מסביב לשעון כדי להגיע אליו ולהציל אותו. בהודעה מטעם הארמון נאמר בהצהרה אמש (מוצאי שבת) כי הילד מת לפני שגורמי ההצלה הצליחו להציל אותו.

מלך מרוקו מוחמד השישי הביע את תנחומיו להורי הילד. "בעקבות התאונה הטרגית שעלתה בחייו של הילד ריאן, הוד מלכותו המלך מוחמד השישי התקשר להוריו של הילד שמת לאחר שנפל מהבאר", נכתב בהודעה הרשמית.

מצוקתו של הילד משכה תשומת לב עולמית. הודעות תמיכה ודאגה זרמו מרחבי העולם ככל שמאמצי החילוץ נמשכו. הצילומים שפורסמו ברשתות החברתיות הראו את הזירה לאחר שגופתו חולצה, כאשר מאות עובדי הצלה וצופים נאספו במקום ומתפללים לשלומו של בן החמש שנפל ביום שלישי האחרון לבאר בעומק 32 מטר.

רוחבה של הבאר הייתה רק 45 ס"מ בחלק העליון והצטמצמה עוד יותר לתחתית, מה שלא איפשר למחלצים לרדת ישירות. המאמץ היה מבצע עדין ומסוכן, שעוכב ללא הרף על ידי סלעים כבדים עם איום למפולות.

קרוב משפחה של הילד סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי המשפחה הבינה לראשונה שהוא נעדר כאשר שמעו בכי עמום והורידו טלפון עם אור ומצלמה דולקת כדי לאתר אותו.

"הוא בכה 'תרימו אותי'", אמר קרוב המשפחה. מזון ומים הורדו לילד, וכן סופקו לו מים וחמצן באמצעות צינור. "החופרים נתקלו בסלע קשה בדרכם, ולכן נזהרו מאוד ממפולות או סדקים", אמר.

"לקח כחמש שעות להיפטר מהסלע מכיוון שהחפירה הייתה איטית ונעשתה בצורה זהירה כדי להימנע מיצירת סדקים, שעלולים לאיים על חיי הילד וגם על כוחות ההצלה". העבודה הייתה מאתגרת במיוחד בגלל החשש שהאדמה המקיפה את הבאר עלולה להתמוטט על הילד.

 

מרוקו באר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד