ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
חינוך מגיל צעיר

בריטניה: אימאם שתמך בטרוריסטית פותח מעון לתינוקות

אימאם שתמך בטרוריסטית של אל-קאעידה המרצה עונש מאסר ממושך, קיבל אישור מהרגולטור לחינוך בבריטניה, לפתוח מעון לתינוקות

בריטניה: אימאם שתמך בטרוריסטית פותח מעון לתינוקות
אילוסטרציה צילום: pixabay

אימאם שהביע תמיכה במתקפת טרור של אל-קאעידה קיבל אור ירוק לפתוח פעוטון על ידי הרגולטור לחינוך בבריטניה.

האימאם מוחמד אסים חוסיין הפציר במתפללים במסגד אל-היקאם בברדפורד, להשתתף באירוע בשנת 2015 לתמיכה במחבלת סידיקי, המרצה 86 שנות מאסר בארה"ב בגין ניסיון להרוג חיילים. כך דיווח ה'דיילי מייל'.

בסרטון מוקלט אמר חוסיין שהאירוע ידגיש את "חוסר הצדק והכי חשוב את הדיכוי שניתן והושפע לאחותנו ד"ר עאפיה סידיקי שנמצאת כעת בכלא". סידיקי עלתה לכותרות בחודש שעבר כאשר מאליק פייסל אכרם, בן 44 מבלקבורן, דרש את שחרורה לאחר שלקח ארבעה יהודים כבני ערובה בטקסס. הוא נורה למוות על ידי המשטרה לאחר ששוביו נמלטו.

חוסיין עזב את תפקידו במסגד בשנת 2019 בעקבות טענות על התנהגות בלתי הולמת אך מונה מחדש בשנה שעברה. מייסד אחר של המסגד, מוחמד עדיל שחזאד, גם תמך בה.

למרות הדברים, משרד החינוך נתן את האישור למעון תינוקות בחודש שעבר. חוסיין, פרסם את האישור בחשבון הפייסבוק שלו, וכתב כי "האישור מייצג ציון דרך ענק" ופרסם תמונות של חדר הילדים.

עם זאת, הממונה על המעונות אמר כי יבחן מחדש את המקרה לאחר שהוא קיבל מידע מה'דיילי מייל', על הערותיהם של האימאמים. דיוויד איבסן, מנכ"ל פרויקט נגד קיצוניות, אמר: "אין לאפשר להם לחנך צעירים בריטיים כאשר יש רקורד של אמונות מעוררות התנגדות ומדכאות', דוברת המשרד האחראי על המעונות מסרה: "הוזעקנו לחששות הללו ובודקים אותם, למרות שאיננו יכולים לחלוק מידע על אנשים בודדים, אנו מתייחסים ברצינות רבה לחששות, ושוקלים את כל המידע שאנו מקבלים".

חוסיין גם התייחס לפרסום, ואמר: "ההערות שהועלו בעבר נעשו מתוך כוונה להתריע בפני הקהילה האסלאמית על העוולות המתרחשות סביבם".

מעון ילדים אל קעידא אימאם מוסלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד