ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
בעיר הולדתו

שמועות שווא הופצו: כך נערכה הלוויית המחבל מטקסס

מאליק פייסל אכרם, שנורה למוות לאחר שחטף בני ערובה יהודים בטקסס, נקבר בהלוויה שקטה וחשאית בהשתתפות כ-50 חברים וקרובי משפחה, בעיר הולדתו בלקבורן בריטניה

שמועות שווא הופצו: כך נערכה הלוויית המחבל מטקסס
המחבל מטקסס צילום: משטרת טקסס

הלווייתו של המחבל מבלקבורן שנורה למוות בארה"ב נערכה בסודיות בעיר הולדתו. כ-50 חברים וקרובי משפחה של מאליק פייסל אכרם השתתפו בהלוויה, משפחתו פרסמה הצהרה בה היא מתנצלת על מעשיו והתבטאה נגד שנאה.

הטקס נערך כמעט שלושה שבועות לאחר שהמחבל החזיק ארבעה יהודים באיומי אקדח בקוליוויל, טקסס. בן ערובה אחד שוחרר לאחר שש שעות והאחרים נמלטו מספר שעות לאחר מכן ב-15 בינואר, לאחר שאכרם, בן 44, נורה למוות על ידי צוות ימ"מ של ה-FBI.

גופתו של המחבל הוטסה חזרה ללונדון ביום חמישי האחרון, משם הועברה לבלקבורן, ההלוויה התקיימה בשעה 9 בבוקר ביום שישי האחרון. כך דיווח ה'דיילי מייל'. על פי הדיווח משפחתו של אכרם נאלצה לשלם לרשויות האמריקאיות עבור ההחזרה.

הוא נקבר בחלק המוסלמי של בית הקברות פליסינגטון בפאתי בלקבורן, על פי הדיווחים בני משפחה פרצו בבכי  בשעה שהוא נקבר בארון ליד אחיו שמת מקורונה לפני מספר חודשים.

על פי הדיווח, משטרת לנקשייר בבלקבורן ניהלה משא ומתן עם המשפחה, מכיוון שהרשויות לא רצו שהלוויה תהפוך להתכנסות המונית עם האדרה כלשהי למעשיו של אכרם.

מקור בקהילה המוסלמית של בלקבורן אמר ל'דיילי מייל' כי המשפחה רצתה שההלוויה תתקיים לאחר תפילות יום שישי המסורתיות. על פי המקור, המשטרה העדיפה שהטקס יתקיים בחשאיות בשעה 6 בבוקר, והמשפחה הסכימה בסופו של דבר על שעת פשרה של 9 בבוקר.

המקור הוסיף כי שמועות שווא הופצו בכוונה, ונטען כי ההלוויה תתקיים ביום ראשון, כדי למזער את גודל הקהל. אחיו של אכרם, גולבר, אמר בהצהרה: "אנו רוצים להודות למשטרה על סיועם להחזיר את גופת אחינו, אנו רוצים גם להודות לכל מי מהקהילה ואחרים ששלחו הודעות ובמיוחד להודעות מהקהילה היהודית בארה"ב שהיו מאוד מפתיעים בתקופה קשה זו בחיינו".

גולבר, אמר כי המשפחה מתנגדת בתקיפות לכל צורה של שנאה וקרא לאנשים להתאחד, ואמר: "אני יודע שנכתב ונאמר הרבה בשבועות האחרונים, אנו יודעים שאנשים בעלי אופקים נכונים ואלו המאמינים בשלום ובמסר האמיתי של האסלאם לעולם לא יסכימו לשנאה ודעות קדומות על כל צורותיהן".

הלוויה מחבל ירי בטקסס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד