ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
חושש מהלחץ הציבורי

ליברמן מסית: החרדים אשמים ביוקר המחייה; גפני: "דברים חמורים"

על רקע הזעם הציבורי הנרחב בעקבות יוקר המחייה שמופנה בעיקר לעברו של שר האוצר אביגדור ליברמן, מנסה האחרון להסיט את האש ממנו לעבר מחוזות אחרים וטוען היום בישיבת הסיעה כי לציבור החרדי יש חלק משמעותי בהתייקרות המחירים | ח"כ גפני תקף: "דברים חמורים"

ליברמן מסית: החרדים אשמים ביוקר המחייה; גפני: "דברים חמורים"
אביגדור ליברמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע הלחץ הציבורי הכבד בעקבות גל ההתייקרות, מנסה היום (שני) שר האוצר ליברמן להסיט את האש והזעם כהרגלו, לעבר הציבור החרדי. בישיבת סיעת 'ישראל ביתנו' האשים ליברמן את הציבור החרדי בעליית המחירים.

ליברמן הסביר כי הסיבה להתייקרות היא שהגברים החרדים נשארים ללמוד בכולל ולא יוצאים לשוק העבודה. "כולם מתעלמים מאחד הגורמים זה שבציבור החרדי יותר מ-50 אחוז לא משתתפים בשוק התעסוקה זה פוגע ביוקר המחיה", טען השר ליברמן.

לדבריו, "אם שיעור התעסוקה בקרב גברים חרדים היה דומה ליתר הציבור זה היה מייצר עוד 20 מיליארד שקל". בדבריו תקף גם את סיעת ש"ס על כך שמנהלת בשבועות האחרונים קמפיין בנושא.

יו"ר יהדות התורה חבר הכנסת משה גפני הגיב לדברי ליברמן: "הדברים החמורים של ליברמן בישיבת הסיעה על יוקר המחיה, לא ראויים אפילו לתגובה.
את הדברים שלו צריך לשלוח במריצה למזבלה".

ח"כ אורי מקלב אמר על דברי ליברמן בישיבת הסיעה כי הציבור החרדי אשם ביוקר המחיה: "בניסיון להציל עצמו מהכישלון הקולוסאלי בטיפול ביוקר המחיה ליברמן מסית ומגלגל את האשמה כלפי הציבור החרדי בצורה בזויה, יהירה ושפלה, - 'הכה בחרדים והצל את מוסקבה'".

לדברי מקלב, "ליברמן שעד לפני שבוע טען כי אין יוקר מחיה גילה פתאום כבר את ה'אשמים' ליוקר המחיה ו'הסיבה' לכך! מפלגה שרוקנה את הקופה הציבורית בשחיתות בגניבה כארגון פשע לטובתם האישית צריכה להעלות מיסים כדי שיהיה להם מהיכן לגנוב שוב'".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן: "דברי ההסתה החמורים של ליברמן תוך האשמת הציבור החרדי ביוקר המחיה ובעוני שהוא גוזר על העם בישראל - ראויים להוקעה ולגינוי.

מדובר בהכפשה אנטישמית, המזכירה תקופות אפלות, בהן הואשמו היהודים בכל הרעות והצרות של האנושות.

בושה וחרפה לממשלה שאדם שמתיר דמם של מגזר שלם ללא עוול, מחזיק בתפקיד אחראי כשר אוצר".

ח",כ ישראל אייכלר הגיב בחריפות ואמר: "כאשר מדינת ישראל סוערת בעקבות חשיפת "הסוד" הידוע לנו מזה שנים שאין כאן זכר לדמוקרטיה ולזכויות אדם, בעיקר לחרדים, יצא המסית האנטי יהודי איווט ליברמן בהאשמת החרדים ביוקר המחיה. יוקר שהוא עצמו כצר האוצר הביא על כלל הציבור".

"איווט ניסה למרר את חייהם של החרדים בלבד,  אבל השד הכלכלי יצא מהבקבוק ויוקר המחיה גדל ופגע בכל אזרחי ישראל במחירים מופקעים. מי שקרא לזרוק את החרדים במריצות למזבלה ממשיך להתיר את דמם ולהסית את ההמונים לפרוע פרעות בישראל.  התופעה של מכות רצח ואלימות המשטרה נגד חרדים היא תוצאה ישירה של ההסתה של ליברמן וחבריו".

 

אביגדור ליברמן משה גפני יוקר המחייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד