ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
פצחנים בשירות המדינה

קריפטו גנוב: כך מממן הרודן את תוכנית הטילים

מומחי סייבר מצפון קוריאה גנבו מטבעות קריפטוגרפיים בשווי מיליוני דולרים כדי לממן את תוכניות הטילים של המדינה, כך נכתב בדו"ח של האו"ם

קריפטו גנוב: כך מממן הרודן את תוכנית הטילים
אילוסטרציה צילום: pexels

בין 2020 לאמצע 2021 גנבו תוקפי סייבר יותר מ-50 מיליון דולר של נכסים דיגיטליים, כך גילו חוקרים. התקפות כאלה הן מקור הכנסה חשוב לתוכנית הגרעין והטילים הבליסטיים של פיונגיאנג, מסרו חוקרי האו"ם.

על פי הדיווח, הממצאים הועברו לוועדת הסנקציות של האו"ם ביום שישי האחרון, התקפות הסייבר כוונו לפחות לשלוש בורסות מטבעות קריפטוגרפיים בצפון אמריקה, אירופה ואסיה.

הדו"ח התייחס גם למחקר שפורסם בחודש שעבר על ידי חברת האבטחה Chainalysis, החברה טענה שהתקפות סייבר של צפון קוריאה יכולות להביא נכסים דיגיטליים בשווי של עד 400 מיליון דולר בשנה שעברה.

בשנת 2019, האו"ם דיווח כי צפון קוריאה צברה כ-2 מיליארד דולר עבור תוכניות הנשק להשמדה המונית שלה באמצעות התקפות סייבר מתוחכמות. על צפון קוריאה נאסר על ידי מועצת הביטחון של האו"ם לבצע ניסויים גרעיניים ולשגר טילים בליסטיים.

אולם דו"ח האו"ם אומר שלמרות הסנקציות המשתקות, צפון קוריאה הצליחה להמשיך ולפתח את תשתית הטילים הגרעיניים והבליסטיים שלה. היא גם המשיכה לחפש חומר, טכנולוגיה וידע מעבר לים, כולל באמצעי סייבר ומחקר מדעי משותף. פקחי הסנקציות אמרו כי הייתה "האצה ניכרת" של ניסויי טילים על ידי פיונגיאנג.

צפון קוריאה ביצעה תשעה ניסויי טילים בחודש שעבר בלבד. "צפון קוריאה הפגינה יכולות מוגברות לפריסה מהירה, ניידות רחבה (כולל בים), ושיפור החוסן של כוחות הטילים שלה", אמרו פקחי הסנקציות..ביום שישי האחרון, סין ורוסיה סירבו לחתום על הצהרה המגנה את הפצת שיגורי הטילים של צפון קוריאה.

מטבעות קריפטו צפון קוריאה קים ג'ונג-און הגרעין הצפון קוריאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד