ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"כך תענו יהודים"

מורה הכריחה ילדים להגיד את 'השם המפורש' כדי להתעלל בהם

אמה לתלמידה במדינת טנסי בארה"ב, טוענת כי שיעור על התנ"ך כלל נושאים כמו גיור, נצרות, והערות פוגעניות ליהודים

מורה הכריחה ילדים להגיד את 'השם המפורש' כדי להתעלל בהם
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pexels

ג'וניפר רוסו אמא לתלמידה בבית ספר בטנסי שבארה"ב, פרסמה בפייסבוק שהמורה הוציאה את בתה בכיתה ח' מהכיתה, לאחר שכתבה תרגום לאנגלית של "השם העברי לאלוקים" על הלוח ואמרה לתלמידים, "אם אתם רוצים לדעת איך לענות יהודים, תגרמו להם להגיד (את שם המפורש) בקול רם". כך דיווח ה-Chattanooga Times Free Press.

"באופן מסורתי לא אומרים את השם בקול, ובאופן מסורתי הוא כתוב רק בתורה", כתבה רוסו. "הבת שלי הרגישה מאוד לא בנוח לשמוע מורה מנחה את בני גילה 'איך לענות יהודי' ואמרה לי כשהיא חזרה מבית הספר שהיא לא מרגישה בטוחה בכיתה".

בתי הספר של מחוז המילטון בטנסי פרסם הצהרה לפיה הם "חוקרים תלונות לגבי קורס תולדות התנ"ך, וינקטו בצעדים מתאימים על סמך ממצאי הסקירה". רוסו אמרה שהיא גם דיווחה על התקרית לליגה נגד השמצה. רוסו כתבה בפייסבוק שבתה נרשמה לשיעור התנ"ך כי קורסי בחירה אחרים לא היו נגישים לה בגלל מוגבלות. לבתה לא היה נוח לענות על שאלות במשימות כגון, "האם אתה קורא את התנ"ך בבית?" כי היא לא רצתה להיות מקוטלגת כיהודיה, כתבה רוסו. רוסו אמרה שבנוסף להערות האנטישמיות, המורה לימדה את פרשת בראשית בצורה מאד מזלזלת.

הכיתה היא חלק משיעור תנ"ך בן מאה שנה בתוכנית בתי ספר הנלמדת כעת ב-29 בתי ספר ציבוריים במחוז המילטון, לפי אתר האינטרנט של משרד החינוך. השיעורים הם "לא עדתיים", והמורים "נדרשים ללמד מנקודת מבט ניטרלית ולעמוד בתוכנית לימודים שאושרה על ידי בית המשפט".

מייקל דז'יק, מנכ"ל הפדרציה היהודית של צ'טנוגה בטנסי, פרסם הצהרה שבה אמר שהם תומכים ללמוד תנ"ך בבתי הספר. "בנוסף, אנו מקווים שהם ישתמשו בכך כהזדמנות להעריך הן את תוכנית הלימודים והן כיצד המורים שלהם מציגים את החומר כדי להבטיח שהשיעורים הללו הם חינוך, לא אינדוקטרינציה", נכתב בהצהרה. (אינדוקטרינציה היא הנחלת דעות, עמדות ורעיונות).

רוסו אמרה שבית הספר התייחס ברצינות לדאגותיה, אך המורה לתנ"ך סירבה להיפגש איתה או עם הפדרציה היהודית של צ'טנוגה כדי לדון בתוכנית הלימודים.

עוד סיפרה, כי "הבת שלי שלחה לי קישורים לסרטונים שהם נאלצו לצפות בהם בכיתה. הסרטונים נוצרים על ידי ארגון נוצרי שהמשימה שלו, לפי אתר האינטרנט שלהם, היא להמיר אנשים לנצרות. בסרטון שבו צפתה הבת שלי, אנימציה מציגה דרך מפוצלת, כאשר הנצרות מיוצגת על ידי אור, שמש וצבע בצד אחד, וכל שאר הדתות העולמיות מיוצגות על ידי סערות, חושך וצללים בצד השני".

"ככל שחלפו השבועות הראשונים של השיעור, הציון של בתי בשיעור התנ"ך הלך והחמיר. כשהיא הראתה לי את המשימות שלה, היה ברור למה. בתוך השבועיים הראשונים של השיעור, ותוך הדרכה מינימלית, היא צפויה לדעת את כל 60 ספרי התנ"ך הנוצריים לפי הסדר. עבור ילד ללא רקע תרבותי בנצרות, זו לא ציפייה סבירה. לא מצפים מילד לדקלם ידע מושלם במהלך השבוע הראשון של שיעור מתמטיקה, או את כל קיסרי סין העתיקה בשבוע הראשון של שיעור היסטוריה".

השם מורה התעללות בילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד