כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
המנכ"ל המיתולוגי של מד"א יוחלף?

גפני נגד אלי בין: "מהו מנכ"ל לכל החיים? הוא לא צריך להיות קבוע"

ח"כ משה גפני תהה היום מדוע מנכ"ל מד"א, אלי בין, המכהן בתפקיד מאז שנת 2005 אינו מוחלף: "מהו מנכ"ל לכל החיים?, אני רוצה לדעת מה החוק אומר בעניין הזה" | באשר לתרומות הדם פנה לציבור ואמר: "קורא לתרום דם דרך ארגונים ובתי חולים ולא דרך מי שפוגע בערכי המשפחה" 

גפני נגד אלי בין: "מהו מנכ"ל לכל החיים? הוא לא צריך להיות קבוע"
משה גפני / אלי בין צילום: אוליביה פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

דיון סוער התקיים היום (שלישי) בוועדת הבריאות בכנסת בין ח"כ משה גפני לנציגי מד"א. הדיון עסק במחסור במנות הדם, וגלש במהרה ל-סאגת תרומות הדם שמעסיקה מזה תקופה את הציבור הדתי-חרדי, זאת בעקבות החלטת מד"א לשנות את טפסי התרומה ולהסיר את סימון 'ארץ לידת אב' ו'ארץ לידת אם'. 

במהלך הדיון, תהה ח"כ גפני מדוע מנכ"ל מד"א, אלי בין, המכהן בתפקיד מאז שנת 2005 אינו מוחלף: "מהו מנכ"ל לכל החיים?, אני רוצה לדעת מה החוק אומר בעניין הזה", אמר והוסיף לעקוץ: "הרי הטענה היא שמד"א זה גוף לאומי. האם בגופים האלה אין קדנציות? לא חושב שמנכ"ל מד"א צריך להיות קבוע", טען יו"ר יהדות התורה. 

באשר לתרומות הדם, פנה גפני לציבור: "קורא לתרום דם דרך ארגונים ובתי חולים ולא דרך מי שפוגע בערכי המשפחה", כך לשון דבריו. 

גפני נגד מד\"א בוועדת הבריאות

עוד אמר ח"כ גפני כי "יש מחסור בדם בכל העולם ובישראל עקב האומיקרון, ומטבע הדברים כשיש מחסור עושים כדי שיהיה כמה שיותר תורמים לדם", מה שלדבריו, מד"א עושה בדיוק את ההפך.

"לכתוב הורה 1 והורה 2 זה לחסל את ערכי המשפחה", קבע גפני. בהמשך, טען כי מטרת מד"א בשינוי הטפסים היא כי הם "צריכים את משרד הבריאות ויש להם עניין למצוא חן בעיני שר הבריאות".

"אינני קורא להחרים או לא לתרום אלא שיתרמו לבתי החולים ודרך ארגונים ולא דרך מי שמחפש למצוא חן בעיני ניצן הורביץ ומי שפוגע בערכי המשפחה. יש לי חברים רבים במד"א וביניהם יש חסידי סאטמר וחרדים - איפה הם? איך הם נותנים לזה לקרות?", תהה ח"כ גפני. 

בתוך כך, במהלך הישיבה, הקריא ח"כ אבי מעוז חלק מההקלטה של סמנכ"לית ארגון מד"א, פרופ' אילת שנער, בה היא מסבירה מדוע יש צורך במוצא ההורים בטפסי ההתרמה, זאת בניגוד לעמדה הרשמית אותה הציגה שנער כאילו אין צורך במידע הזה.

בתגובה הסבירה שנער כי "הנושא של ארץ מוצא אב ואם היה מיועד לאתר אנשים שבאים ממשפחות או עדות מסוימים, זה כבר 40 שנה וזו הדרך הקלה לאתר", אמרה וציינה שהם השמיטו את אבא ואמא בגלל תגובות של תורמים, אך "כאשר ראינו את התגובה של הישיבות בדקנו מחדש האם אנחנו צריכים את המידע הזה והמסקנה היתה שלא צריך".

משה גפני מדא אלי בין ועדת הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד